Sommar i P1

Startat av Shanta, 2009-06-03 22:10

Föregående ämne - Nästa ämne

Shanta

Ja, så har dem äntligen blivit klara, sommarkvackarna för 09! Vilka ser ni fram emot? När bör man boka in radion?
http://www.sr.se/sida/artikel.aspx?programid=2071&artikel=2873696

Den självklara favoriten blir förstås att höra på Mattias Dahlgren 29/7, känns grymt spännande, han lär ju ta upp medaljen i Bocuse d'Or  :)  Nu önskar jag bara att de skulle mutat in Leif Mannerström också. Jaja, nästa år.. :'(

I övrigt kändes det som en ganska tråkig lista.. Kampard ska jag väll lysnna på. Möjligtvis Luuk också. Sen blir det att slölyssna på en del andra också, men inget inbokat.

Ni då?

CII

Jag tyckte att det fanns en del intressanta. De jag inte kommer att missa är:

Eric Bibb, Hans Alfredsson, Ann Heberlein, Per Olov Enquist, Kerstin Hessius, Arash Labaf, Mathias Dahlgren och Ola Salo.

Mickan

Günter Graffenberger
Torsdag 13 augusti 2009 kl 13:00

Kan bli väldigt intressant! En livshistoria och en yrkesgärning att se fram emot att få ta del av.

Sverre Sjölander
Måndag 03 augusti 2009 kl 13:00

Zoolog och professor som jag själv haft som lärare och handledare.

Jonas Gahr Støre
Måndag 06 juli 2009 kl 13:00

Älska eller hata Norge?
Video meliora proboque deteriora sequor

Andreas

Så här ser min lista ut, men jag är dålig på att komma ihåg att lyssna.

20/6 Ingvar Kamprad
3/7 Cecilia Frode
8/7 Roger Wallis - professor emeritus i multimedia
26/7 Ola Salo
29/7 Mathias Dahlgren
30/7 Laleh
2/8 Anders Wall
6/8 Johan Eliasch - Gordon Browns sändebud i miljöfrågor
15/8 Jan Guillou
Den som inte frågar får inga svar.

Miss Fish

Årets utbud passar mig ganska bra.. Jag kommer inte missa..

20/6 Ingvar kamprad
24/6 Alexander Stubb (finsk utrikesminster)
29/6 Hasse Alfredsson (hans tidigare sommar har varit bra.. har stora förväntningar)
5/7   Herman Lindqvist (samma här som för Hasse.. Ska i år prata om Frankrike och krigshistoria.. treviligt!)
6/7   Jonas Gahr Støre (norsk utrikesminister)
19/7  P O Enquist (fantastisk författare)
22/7  Lasse Berg (författare som skrivit om b.la. Afrika och Asien, kan bli intressant)
31/7  Peter Englund (Svenska Akademins ständige sekreterare)
2/8    Anders Wall (intressant finansman)
6/8    Johan Eliasch (brittisk sändebud i miljöfrågor, han ser jag fram emot mest av alla)



Filippa

Jag tror jag ska försöka pricka in
Ingvar, Hasse, Anders W, Arash, Mathias och Johan Eliasch i första hand. Men precis som Andreas är jag usel på att komma ihåg det. Men man kan få påminnelse via SMS :-)

Miss Fish

Eller så kan man höra dem senare via Sveriges Radios hemsida sr.se i 30 dagar.
Dessutom lägger de upp Sommar-programmen som pod-radio i Mp3-format i ett arkiv så att du kan höra prgrammen när du vill (och var, om du har en Mp3spelare), men då fattas musiken..

Så att skylla på att man missat sommar är en rätt så dålig ursäkt, det finns ju (som allt annat) på nätet.

Mickan

Video meliora proboque deteriora sequor

Mickan

Nu är sommaren slut i den bemärkelsen att jag jobbar och har svårt att hinna lyssna. Lyssna på annat än det traditionella sättet gör jag gärna med annat men inte med "Sommar"

Har ni hittat någon favorit?
Video meliora proboque deteriora sequor

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal