Märk ditt grillade kött

Startat av crlhrv, 2007-07-01 12:34

Föregående ämne - Nästa ämne

crlhrv

På Clas Ohlson kan man gå runt i flera timmar och botanisera bland mer eller mindre onödiga saker. Senaste fyndet är ett brännjärn med bokstäver så att man kan märka köttet med sitt namn. Det kostar ca 150 kronor och kan möjligen vara den mest onödiga produkten någonsin? Men det var ändå nära att jag köpte den ;)

Finns också på nätet för den som inte har nära till Clas Ohlson: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=12439112
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Andreas

Oj! Där får man verkligen känna sig som en riktig cowboy med pickadoll och allt som rider omkring på prärien med sin lasso och märker kalvar. ;)

Fick du nåt hum om hur stor varje bokstav är, jag menar får "Andreas" plats på en normalstor hamburgare?

Bra jobbat, mer sånt Calle!
Den som inte frågar får inga svar.

crlhrv

Varje bokstav är ungefär stor som ett frimärke, eller ja det beror ju på vilken bokstav så klart, men ungefär så stor. Lite jobbigt att man bara kan sätta 4 bokstäver i taget, blir lite svårt att skriva längre namn/ord om man måste hålla på och fingra med glödheta metallbitar.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

agnetasch

Milde himmel så fånigt!Den perfekta julklappen till den som har allt.

kryddburken

*asg* Det där skulle min man vilja ha är jag helt säker på!!
Så extremet löjligt... men visst kanske liiite kul vid speciella tillfället! ;-)

Andreas

Citat från: crlhrv skrivet 2007-07-01 15:07
Lite jobbigt att man bara kan sätta 4 bokstäver i taget, blir lite svårt att skriva längre namn/ord om man måste hålla på och fingra med glödheta metallbitar.


Hmm fast kanske inget problem egentligen, för när jag tänker efter så märker ju riktiga cowboys sina kor bara med initialer.. :)
Den som inte frågar får inga svar.

Urban

Kunde ju vara kul att göra en sån grej vid festligare tillfällen..

Kurtson

fy f va kul!
Synd bara att man har ett namn på 7 bokstäver...

hittade förut på danska weber forumet ett schysst brännjärn där det stod ... weber ...på...

Andreas

Borde man inte kunna få samma effekt genom att "skriva" på köttet med något slags tjock sås innan man grillar?

Eller varför inte ta NC-fräsen och göra sin egen schablon?
Den som inte frågar får inga svar.

Kurtson

den där galninge med weber loggan hade ju gjort så att det såg ut som om gallret hade loggan...

Andreas

Ah ja det är förstås bara att bocka om gallret i grillen lite så är saken biff... ;)
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal