Grillsåser

Startat av Skogslund, 2011-08-18 10:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Skogslund

Hejsan!

Bortsett från en marinerad köttbit så Vill jag jämnt nästan använda grillsås/ BBQ sauce av något slag till mitt kött.

Vad rekommenderas för såser man kan köpa, eller vet någon några riktigt goda recept om man ska göra egna?

MVH
Peter


BBQforever

Ett förslag när det gäller köpesås är Jonas Borssen såser som säljs av Ridderheims, något dyrare men bra kvalite och goda smaker.

k@ty

Prova turkisk yoghurt blandat med sweet chili sås ;) enkelt o gott

Skogis

Eller så kokar själv du ihop Jonas Borsséns egna Memphis Blues barbecue sauce. En favorit som jag kompletterat med lite soya för att få upp sältan en aning. Sök på nätet så hittar du receptet.

webguide

Man kan göra en ganska god (men lite vulgär) sås/glace genom att koka ner coca cola till en sirap och så spica upp den lite med chilie hmmm + lite annat, jag har inte gjort den på några år så jag kommer inte ihåg exakt hur jag brukade göra. :)

jockefors

snabb rörde i hop en bbq sås på jobbet

va nått sånt här

chilisås en dutt,vatten lagom,köttbuljong + farinsocker å lite strösocker + äppelcider vinäger..redde av det med majzena 
blev helt ok men drog i lite smoke på slutet i såsen å då blev den inte sämmre....funderar på å koka in lite wiskey eller konjak i den nästa x

kokade sidfläsk å marinerade det en sväng å värmde upp det i grillpannan  till min bbq sås....funkade nog ganska bra ....

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal