lakrits vs salmiak ?

Startat av kallebakom, 2013-10-08 14:32

Föregående ämne - Nästa ämne

kallebakom

hej kan nån beskriva smakskilnaden ? tex lakritsbåtar smakar just lakrits, men fazer turkiskpeppar då ? skulle ni beskriva den som salmiak ?

kayaker

Citat från: kallebakom skrivet 2013-10-08 14:32
hej kan nån beskriva smakskilnaden ? tex lakritsbåtar smakar just lakrits, men fazer turkiskpeppar då ? skulle ni beskriva den som salmiak ?

Ja, det skulle jag nog. F.ö. så tycker jag inte att lakritsbåtar smakar så värst mycket lakrits. Föredrar italienska lakritspastiller. :)
/F

Hankki

Godaste salmiaken är utan tvekan pingvinski*ar eller pingvin salt pastiller som dessa http://gotterian.se/butik/pingvin-salt-pastiller-800gr/

webguide

OT: När jag var liten så lekte jag med en massa kemikalier i källaren och råkade riva ner en flaska saltsrya som korssades mot källargolvet, för att neutralisera den så hällde jag amoniak över syran vilket resulterade i en otroligt aggressiv salmiakraktion. Hela källaren fyldes av salmiakdimma! :) Det sved rätt friskt i ögonen!

Hankki

Citat från: webguide skrivet 2013-10-09 12:07
OT:Hela källaren fyldes av salmiakdimma! :) Det sved rätt friskt i ögonen!

Kan bara finnas en sak som är bättre. Nitro ångor när en top fuel bil varmkörs i depån en het dag.

webguide

Citat från: Hankki skrivet 2013-10-09 21:57
Kan bara finnas en sak som är bättre. Nitro ångor när en top fuel bil varmkörs i depån en het dag.


Hehe!

Andreas

Förekommer salmiak som "ren" ingrediens i snask, det är inte så att den alltid är i kombination med lakrits?
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal