Friterade kycklingvingar.

Startat av Skogis, 2021-03-14 10:58

Föregående ämne - Nästa ämne

Skogis

Av någon underlig anledning tycker jag om vad KFC säljer. Övrig snabbmat inkl pizza är inte lika intressant och äts helst inte.
Har provat att få till en liknande frasig panering men inte lyckats speciellt bra, visst det blir gott men det har inte blivit rätt. Har hävdat att det måste ha med att KFC friterar i tryckkokare men igår hittade jag hur man kan göra  :)

Blanda 3dl vetemjöl, 1msk bakpulver, 1tsk salt och nymald peppar i en bunke, tillsätter 3-4 msk filmjölk och duttar ihop smeten så den blir grynig. Kycklingvingarna delas och läggs i en bunke tillsammans med 2-3 dl filmjölk (som kan kryddas efter eget behag). Skulle tro att vingarna bara mår bra av att ligga där någon timme och marineras, men det var inget jag gjorde igår.

Vänd bitarna i den gryniga "smeten" och fritera i olja vid 180-190°. Jag fick värmehålla i ugn för att vingarna säkert skulle bli klara så ev behövs det värmebehandling innan om man vill gå på dom direkt från frityrgrytan. Sous vide verkar lite överkurs men då kan man smaksätta köttet innan fritering.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal