Heart attack grill

Startat av kjpil, 2009-05-27 17:33

Föregående ämne - Nästa ämne

kjpil

2009-05-27 17:33 Last Edit: 2009-05-27 17:36 by kjpil
Den här snabbmatskedjan hycklar inte med vad de säljer - något jag tycker vissa snabbmatskedjor i Sverige gör. De benämner sina kunder som patienter - och menar att de säljer maten som är värd att dö för. Man kan känna hur artärerna blockeras av maten och de säljer inga lightprodukter.

http://www.heartattackgrill.com/

Någon kontrast för hur de gör reklam för sig själva, jmf ex Mcdonken eller Max? (reklamen ser inte så politiskt korrekt ut dock)

Hasse

Om de struntat i de lättklädda "sjuksköterskorna", tycker jag att det kunde vara en ganska kul idé.  Men det är väl inget ställe man bör äta på dagligen...   :)

Andreas

"Cashing In On Controversy" tycker jag är en rubrik som sammanfattar det bra: "Aside from maintaining a website, Jon Basso hasn't spent one dollar on advertising. And yet his restaurant has garnered international attention thanks to the controversy he's created. "We purposely try to generate controversy, there's no question about that," Basso says. After all, with menu items like the Quadruple Bypass Burger and Flatliner Fries, who needs marketing?"  http://www.entrepreneur.com/worklife/successstories/article175144.html

Det enda Basso fått lite på skallen för var att han kallade personalen sjuksköterskor, Justitiekanslern i Arizona skickade honom ett brev där han upplyste Basso om att endast den som har en giltig sjuksköterskelicens får använda titeln sjuksköterska. Men Basso kom undan genom att lägga till följande friskrivning: "The use of the word `nurse' above is only intended as a parody. None of the women pictured on our Web site actually have any medical training, nor do they attempt to provide any real medical services. It should be made clear that the Heart Attack Grill and its employees do NOT offer any therapeutic treatments (aside from laughter) whatsoever."  http://www.taipeitimes.com/News/world/archives/2006/12/10/2003339876

Ang. burgarreklam rent generellt, är hamburgare överlag så dålig mat egentligen? Har för mig jag hört sägas (eller har jag gått på nån McD reklam) att själva burgaren + nyttigt tillbehör + nyttig dryck egentligen är en ganska hyfsad måltid, dvs. att om man avstår strips och läsk så är det relativt OK?
Den som inte frågar får inga svar.

kjpil

Allt är väl dosrelaterat. Det är väl rätt svårt att säga att något livsmedel är dåligt, exempelvis alla E-nummer det finns ju gedigen forskning som säger att det inte är farligt inom ADI (accepterat dagligt intag). Personligen äter jag hellre tillsatser dagligen än hamburgemeny om jag måste välja.

Det finns en del forskning som pekar på risker med hamburgermenyer o dyl. Men någon stark vetenskaplig evidens finns inte. Hamburgare är iaf rent generellt ganska energitätt vilket borde peka mot fetma vid frekvent konsumtion särskilt med pommes och läsk. Sen har vi ju massor med annan forskning, rött kött-cancer, mättat fett-insulinresistens-hjärtkärl, energität mat-fetma etc. Finns det någon forskning som pekar på positiva hälsokonsekvenser av den snabbmatstypen? (jag har letat utan att hitta något, allt verkar negativt)

De här tillbehören du nämner är rätt intressanta - hur stor del av säljet på McD består av "nyttiga tillbehör" ?

Kvasthilda

Det vet du väl efter att ha sett reklamen att Happy Meal kan beställas enligt tallriksmodellen?  ;)

Kan....
Det gör inget om det är enkelt.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal