Gnälltråden

Startat av agnetasch, 2007-08-30 09:44

Föregående ämne - Nästa ämne

annamaria

Undrar om jag blir av med lite ilska och vansinne om jag skriver att jag är så in i.....arg! Usch vad jag avskyr att vara arg.  >:(


annamaria

Usch måste gnälla lite. Har så ont i min höger axel. Tror tyvärr att det är inflammation i den och inte längtar jag efter den stora nålen..... :(

webguide

Citat från: annamaria skrivet 2012-04-01 14:15
Usch måste gnälla lite. Har så ont i min höger axel. Tror tyvärr att det är inflammation i den och inte längtar jag efter den stora nålen..... :(


Men om den är ordentligt inflammerad så känns ju inte nålen och då gör det ju bara gott. :)

annamaria

Citat från: webguide skrivet 2012-04-01 16:26
Men om den är ordentligt inflammerad så känns ju inte nålen och då gör det ju bara gott. :)


Visst gör det gott, men du vet sjuksköterskor...vi är inte så kaxiga när det gäller oss själva  ;)

webguide

Citat från: annamaria skrivet 2012-04-01 16:50
Visst gör det gott, men du vet sjuksköterskor...vi är inte så kaxiga när det gäller oss själva  ;)


Hehe, jag fick en spruta i en riktigt trång fingerled en gång. Der var första gången den läkaren satte en spruta i en led. Var inte så kul, men jag tror att han led mer än mig, ju sämre det gick, ju nervösare och mer skärrad blev han.

RobertR

Jag var sjuk för bara en vecka sedan, men nu igen har jag problem med halsen, tror inte det är sjuka på väg men det är irriterande!!

annamaria

Min SPIS GICK PRECIS SÖNDER!!!! Inte sant, några dagar innan jul.  :( :( >:( :(

agnetasch

Men så är det, dom känner på sig när det är läge att retas med en dessa spisar, disk- o tvättmaskiner. Mina djupaste sympatier!

Robert021

Jag lyckas inte hitta ett nytt jobb.
Snälla tomten, jag önskar mig nytt. Jag kan börja nu med det samma.
www.husihelvete.se - Nu över över 420.000 besökare.

agnetasch

Leta reda på en bild eller ett foto med anknytning till det jobb du vill ha. Tänd ett grönt ljus o ställ på bilden. Titta in i lågan o TÄNK på hur gärna du vill ha ett sånt jobb. Gör det ett par dagar i sträck, gärna på nyårsafton. Det kommer att hjälpa dig i ditt sökande.

Nåja, fungerar kanske inte alla gånger man vill ha något men det hjälpte mig till en USA-resa en gång ;)

Andreas

Jag tror faktiskt det är mer effektivt att gå ringa/runt till alla tänkbara arbetsgivare och presentera sig personligen. :)
Den som inte frågar får inga svar.

agnetasch

Citat från: Andreas skrivet 2012-12-19 13:23
Jag tror faktiskt det är mer effektivt att gå ringa/runt till alla tänkbara arbetsgivare och presentera sig personligen. :)
Det ena behöver inte utesluta det andra. Har du inte hört talas om affirmation? :D

Andreas

Nejvisst, positivt tänkande är aldrig fel, men så länge det bara stannar vid tankar kommer du ingenvart. Tro mig. :)
Den som inte frågar får inga svar.

Hasse

Hmm... Fast positivt tänkande måste ju ändå vara fel i en gnälltråd!    >:(

agnetasch

Citat från: Andreas skrivet 2012-12-20 15:07
Nejvisst, positivt tänkande är aldrig fel, men så länge det bara stannar vid tankar kommer du ingenvart. Tro mig. :)
Men om du läser noggrant ser du att jag skriver "Det kommer att hjälpa dig i ditt sökande" inte att det ska ersätta sökandet ;)

Citat från: Hasse skrivet 2012-12-20 18:43
Hmm... Fast positivt tänkande måste ju ändå vara fel i en gnälltråd!    >:(
Har du rätt i. Jag kan gnälla lite jag istället; jag hittar ingen 3 l-kastrull........ ;D

Hasse

Nu snöar det igen! Just när den gamla snön nästan hade tinat bort helt.

Man måste skotta, skrapa bilrutor, får snö i skägget, imma på glasögonen, blir kall om fötterna, blöt på flinten...  Nä, jag gillar inte snö!!!     >:(

(Och jag vill inte höra något om att det inte finns något dåligt väder, utan bara dåliga kläder!)

Mickan

Har en förmåga att glömma något av det jag handlat i affären. Små saker...
Video meliora proboque deteriora sequor

Hasse

...som till exempel den lilla burken med ansjovis när jag ska göra Janssons frestelse till kvällen.   :(

Mickan

Jag äter inte lunch ute så ofta men de gånger jag gör det slutar det ofta i besvikelse. Det är inte lätt att få en bit fisk som är rätt tillagad och jag vill iaf att man klarar att prick rätt innertemp och sälta. Trist.
Video meliora proboque deteriora sequor

webguide

Citat från: Mickan skrivet 2014-09-22 19:39
Jag äter inte lunch ute så ofta men de gånger jag gör det slutar det ofta i besvikelse. Det är inte lätt att få en bit fisk som är rätt tillagad och jag vill iaf att man klarar att prick rätt innertemp och sälta. Trist.


Det beror ju på var man går!

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal