Spreja olja på gallrena i gasolgrillen efter rengörning

Startat av Znapper, 2008-08-28 23:42

Föregående ämne - Nästa ämne

Znapper

I USA kör dom med en matolja på sprayburk som dom använder på grillen efter dom har gjort ren den.
Vet nån om det går att köpa i Sverige?

agnetasch

Vi köpte FRY easy på ICA-butikens mejeriavdelning. Solrosolja i 250 ml sprayflaska.
Mannen är måttligt nöjd med den.
Spraya INTE på gallret då det ligger på grillen; det blåser ner en massa olja på brännarna som brinner sen.

Andreas

Varför vill man spreja olja på gallret, det har jag aldrig gjort?.. Möjligtvis har jag penslat nån gång som exempelvis när jag gjorde pangasiusexperimentet.
Den som inte frågar får inga svar.

Znapper

tror tanken var att det skulle vara lättare att göra rent gången efter.

agnetasch

Kommer inte ihåg varför. Läste om nåt, köpte sprayen o glömde bort=lever lika lycklig för det.

macce

Det handlar väl mest om typen av galler. Gjutjärnsgaller måste man ju olja med jämna mellanrum för att de inte skall rosta och bli förstörda, men inte behöver man göra det efter varje grillning.

Spraya tror jag inte på, det är ju gallren som skall oljas, inte hela grillen. Jag använder en trasa i stället.
Grillsäsongen tar aldrig slut!

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal