Allt om bambuskott

Startat av crlhrv, 2007-07-08 18:33

Föregående ämne - Nästa ämne

crlhrv

2007-07-08 18:33 Last Edit: 2007-07-08 18:39 by crlhrv
Jag tog en sväng förbi den lokala Thailivsen och kollade in utbudet av bambuskott. Totalt räknade jag till 9 olika sorters förpackningar/märken med bambuskott, till och med något som hette "Bamboo Shoots Laos Style" som bl a innehöll chili och verkade mer vara åt pickles-hållet. Får se när jag vågar köpa den.

Hur som helst, för 18 respektive 22 kronor köpte jag bambuskott i vakumpåse och en stor konservburk med baby tips (hela) bambuskott. När jag ska ha tid att woka upp alla skott återstår att se - likaså om skotten i någon av förpackningarna luktar lika fränt som Eldorados bambuskott.

I påsen:
Bambuskott 88 %
Vatten 11,64 %
Salt 0,24 %
Citronsyra 0,12 % (på originalförpackningen)

I burken:
Bambuskott
Vatten (enligt påklistrad svensk lapp)
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Andreas

Spännande! Du såg inga frysta där?

Hur många olika typer av maträtter finns det där man kan använda bambuskott måntro?
Den som inte frågar får inga svar.

crlhrv

Nej tyvärr inga frysta. Kanske tycker dom att det är onödigt med frysta om det finns på burk/påse.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

agnetasch

Var ligger den lokala thailivsen exakt?Jag blev mycket intresserad av den vakumförpackade varianten.

crlhrv

Den ligger på Brahegatan i Gamlestan, precis ner mot spårvagnarna och SKF. Men vakumförpackningar lär nog finnas på de flesta thailivsen runt om i stan. Ligger t ex en där ingången till Paddanbåtarna är, precis vid Kungsportsplatsen.

Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal