Gissa matbilden! Här kan du posta bildgåtor som andra kan gissa på.

Startat av Kari, 2007-06-20 21:39

Föregående ämne - Nästa ämne

Sweber

Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.


Tracey

Citat från: Hasse skrivet 2007-09-27 17:30
Rätt svar på min senaste bildgåta är (trumvirvel...) hålslev.

Äran, berömelsen och folkets respekt går denna gång till Tracey, men med viss tvekan eftersom Tracey inte riktigt kunde bestämma sig för vad bilden egentligen föreställer.


Åh... Tack... tror jag... ;)

Hasse

Andreas: Nej, jag tror du tänker fel. Köttkrok, degkrok och mosstöt är inte heller rätt.

Det visade sig att det jag trodde skulle vara en barnlek, var ganska svårt. Kul!    :)

Andreas

Ah trodde först det var just en potatismosare men nu ser jag nog... visst är det nåt som liksom fattas från bilden?
Den som inte frågar får inga svar.

Sweber

Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.

mums

Citat från: Sweber skrivet 2007-09-30 21:00
En visp då, med spiralen dragen åt sidan för att luras.  :D


Mög osse, jag som gjort mig besvär och ljusat bilden. Kom fram till samma sak. Men du kom först, bara att gratulera, om det är rätt. Annars är vi två som har fel.

Hasse

Den enväldiga juryn har beslutat att denna gång utse tre vinnare. Inte ens målfotot kunde skilja dem åt med säkerhet.

Andreas var först även om han inte nämner prylen med namn. Men juryn är överens om att han visste vilken pryl det är. Sweber och Mums hänger med i bara farten. Spiralvisp var svaret. Bra jobbat!

Sweber

Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.

Hasse

Citat från: Sweber skrivet 2007-10-01 14:54
Var inte Roffekock först?

Nä... Jag kan inte se att Roffekock har gissat på vispen. Eller???

Sweber

Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.

roffekock

Rolf har inte gissat på vispen helt rätt men jag tänkte prova på och se om ni vet vad detta är då?
Matforum är bäst

Hasse


roffekock

Matforum är bäst

Urban

Det ser ut som ett upp o nervänt emaljerat fat med en konstig förhöjning i mitten.

roffekock

Matforum är bäst

smarrens

Ät, drick och var glad!

roffekock

Snyggt smarrens här ser du ovansidan.
Har du eller använder du dessa grytor? Kockums enligt mitt förmenande en kalsgryta som man faktiskt kan ha på bordet.
Matforum är bäst

smarrens

Nej, men jag håller absolut med dig! Det tog mig faktiskt lite tid att klura ut det, men där bak i hjärnan fanns en kockumsgryta som min kusin gjorde en fantastisk fiskgryta i.
Ät, drick och var glad!

smarrens

Ät, drick och var glad!

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal