Recept till Jamie Olivers Fifteen Chocolate Tart?

Startat av CII, 2009-07-12 11:10

Föregående ämne - Nästa ämne

CII

Jag sitter i svärföräldrarnas stuga, hundra mil från mina kokböcker. Nu har jag blivit toksugen på Fifteen Chocolate Tart som finns i Jamie Olivers bok Cook With Jamie.

Finns det någon vänlig själ som har recepet och vill dela med sig av det, så hade jag blivit väldigt glad.


agnetasch

Uj, nu var kvasten på mig!  :-[ Se ovan. Så där får ju inte ett inlägg se ut. Helt rätt, jag var slarvig o lat. Så här ser nog bättre ut:
CII, jag hittade receptet på Jamie Olivers Fifteen Chocolate Tart på bloggen dailydelicious. Håll till godo:
http://dailydelicious.blogspot.com/2008/06/deeply-satisfied-chocolate-tart.html

CII

Tack Agneta!

Tyvärr så kunde jag inte öppna länken när jag var i stugan eftersom jag surfade med min mobil. Nu har jag dock återkommit till civilisationen och mina böcker. Jag bjöd min matglada släkt på pajen igår och den blev mycket uppskattad, jag serverade med nyplockade hallon och creme fraische.

Ett tips om någon skulle få för sig att göra pajen är att i receptet så räcker pajdegen till två formar, men fyllningen bara till en. Jag brukar göra halva pajdegen, och ändå får mycket över i en 28cm pajform.

EDIT: Jag såg nu att det receptet som Agneta länkar till är redan justerat så att det ska passa två 18cm former.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal