Pasta Grand'Mére, pépinettes - till vad används detta?

Startat av Tracey, 2007-10-09 20:02

Föregående ämne - Nästa ämne

Tracey

Har en liten undring: Jag städade lite i skafferiet och hittade en påse med texten "Pasta Grand'Mére, pépinettes". Det ser ut som en blandning av pasta och ris och jag tror att jag fick den i present vid något tillfälle. Är det någon här som vet hur man använder denna produkt? Passar den ihop med någon speciell typ av kött..? Tack på förhand.

roffekock

Pasta från Alsace. Receptet är från 1671. Färska ägg 30% och det bästa durummjöl man kan få kombineras till denna mycket läckra pasta. Dessa "riskorn" kokas ca 5-8 min i vatten tillsatt med salt. Skölj inte med kallt vatten utan ha bara i några droppar olja och servera. Mycket bra till pastasallad på en buffé. Känn skillnaden på smaken när man tillsatt färska ägg.
En liten förklaring från Gastroimport som säljer denna vara.
Matforum är bäst

Andreas

Den som inte frågar får inga svar.

roffekock

Matforum är bäst

Andreas

Den som inte frågar får inga svar.

Tracey

Hjärtligt tack, roffekock, för ett hjälpsamt och väldigt utförligt svar! Ska pröva att laga till en pastasallad av denna produkt någon dag. :)

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal