Recept på goda vegetariska rätter

Startat av Andreas, 2007-08-13 19:33

Föregående ämne - Nästa ämne

Kvasthilda

För att utöka min vegetariska repertoar har jag utmanat mig själv till en vegetarisk vecka. Det går väl så där eftersom jag jobbade sent både måndag och tisdag och inte orkade tänka klart (då får det gå på autopilot). Men idag var jag hemma och hittade på dom här rotfruktsplättarna till lunch:

Ca 8 dl finriven potatis, morot, rotselleri
2 ägg
Salt, örtsalt, vitlökspulver, pepparmix, chiliflakes
Olja att steka i

Rör ihop. Anpassa kryddningen efter din egen smak. Stek tunna plättar. Ät med lingonsylt och kanske keso?

Ikväll blir det bönbiffar. Jag återkommer med recept om dom blir lyckade. :-)
Det gör inget om det är enkelt.

webguide

Man måste ju inte "hitta på" nya grejer bara för att man vill köra vegetariskt, skippa animaliskt bara. Gör exakt samma mat, t.ex. en köttfärssås, men tillsätt svamp istället för köttfärs. Sojasubstitut funkar ju också, men det är inte särskilt nyttigt att äta för mycket soja.

Linser är kanske ett bättre val än svamp btw, testa att köra Puylinser istället för köttfärs.

Mat-Janne

Mvh Mat-Janne (som egentligen heter något annat)

Skogis

Hittade Hoppi´n John hos kultursmakarna. Mycket gott och väldigt mättande.

Mat-Janne

"Goda vegetariska (rätter)" är ju en oxymoron!
Mvh Mat-Janne (som egentligen heter något annat)

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal