Gnälltråden

Startat av agnetasch, 2007-08-30 09:44

Föregående ämne - Nästa ämne

agnetasch

Skulle vi inte kunna ha en gnälltråd?Inga livsavgörande invändningar utan bara lite vanligt smågnäll? Just nu sitter jag här,halvförkyld o lite sur >:( o ska precis skriva lite gnäll.Då kom jag på att jag skulle ÄLSKA att läsa lite gnäll också.Så här kan det t.ex. se ut:
I ett nyhetsbrev från Tasteline idag kom fem dietister med sina bästa viktnedgångsknep.Till lunch var det en som föreslog en liten sushi o en frukt till efterrätt Är du 25 år o bor vid Stureplan är det helt OK men tanterna i matsalen på Bergkvists Plåt & Smide skulle skratta knäna av sig om du bad om det där.
Eller:
Jag tycker inte om couscous o bulgur.Hur jag än försöker tycker jag det smakar kartong. Därför kan jag inte begripa varför vartenda recept nuförtiden måste innehålla dessa äckliga gryn ??? ???
Det käcka med en gnälltråd vore att man inte förväntar sig något svar,man bara häver ur sig. Kan det vara något ärade herrar moderatorer eller är det för negativt för forumets övriga image?

Andreas

Det är en jättebra idé! Nu har jag inte pratat med Urban, men för min del får forumet vara hur gnälligt som helst. :) Forsätt gnäll bara! Tråden är skapad och klistrad.

Stämmer det att du inte gillar couscous o bulgur? Couscous blir gott om man kokar den i lite buljong, i med smör och lite riven parmesanost. Sen äter man det till en såsig gryta så suger grynen i sig den goda såsen.

Själv vill jag gärna gnälla lite på när man är och handlar och frågar nån i butiken var nånting finns och så börjar de peka och vifta och beskriva istället för att direkt handgripligen leda mig rätt.  :(
Den som inte frågar får inga svar.

Rob

Detta blir ju inte gnäll då, men testa olika varianter på märke av bulgur och servera med korv stroganoff. Standardmat ute på havet, värmer kanon och mättar som det skall!!

agnetasch

NEJ jag tycker inte om couscous,det var ett omedelbart hat som föddes när jag första gången åt det på en afrikansk restaurang i Paris.Efter det har jag tålmodigt provat olika märken, olika tillagningssätt o olika tillbehör. Det spelar ingen roll,förvuxna mannagryn som smakar kartong förblir det.

Andreas

Rob du måste våga släppa fram gnället i dig!

Agneta: det är rätt slå näven i bordet. Men jag tror jag tycker mer illa om pölsa än vad du tycker illa om couscous. Jag har ända sen första klass aldrig förstått varför de elaka bambatanterna skulle ha oss stackars skolbarn att äta denna djävulens rätt. Mitt andra gnäll går därför till bambatanter som serverar oätlig mat.
Den som inte frågar får inga svar.

agnetasch

Pölsan behöver man inte tycka om,den är ett kulturarv.Den kan man stoppa upp o ställa i bokhyllan ;D
Men kartong-grynen.... >:( Dessutom står dom med på listan över mat som man måste tycka om nu förtiden:
Couscous o bulgur
Färsk pasta
Ruccola
Sushi
Parmesan
Chevre(lite på väg ut?)
Kycklingfilé
Laxfilé
"God"olivolja(vem rekommenderar äcklig i ett recept?)
Balsamicovinäger
Chili
Grovt salt
Koriander
Kräftstjärtar
Färska fikon

Kombinera ovanstående ingredienser så har du 90% av cyberkokbokens innehåll >:(

Hasse

Citat från: agnetasch skrivet 2007-08-30 11:10
"God"olivolja(vem rekommenderar äcklig i ett recept?)

*Skrattar hysteriskt*  Visst, och det ska ju alltid ätas ett "gott bröd" i vart och vartannat recept.

Men jag vill faktiskt gnälla över att vissa nyligen har fått fem stjärnor i Matforum medan jag bara har en. Detta faktum har faktiskt utlöst en mindre livskris hos mig just nu. Det finns så många frågor som inte har något svar, så många sanningar att finna meningen med, så mycket förtryck och grymma orättvisor. Ja, så är det...    :'(

agnetasch

Det är bara mäster-gnällspikar som får fem stjärnor här,kockar alltså ;) (Här gäller det att inte bara vara gnällig,man måste vara elak också)
Men att gnälla på "gott bröd" är en bra start.Det finns fler såna meningslösa uttryck.Varför är soppa alltid "värmande"den har väl inte högre temperatur än annan varm mat?Varför ska man gå på restaurang o ta sig "en liten bit mat"? Har dom bara små portioner? osvosvosvosv

mums

Klart man skall ta sig en liten bit mat på restaurangen. Restaurangmat kan vara dåligt, bäst bara ta lite och sen äter man säkert hemma.
Bra tråd det här, kommer jag säkert att få mycken glädje av.
Hasse, har inte du egna klisterstjärnor på jobbet som du sporrar eleverna med? Ta hem några och klistra på skärmen vet ja.

Hasse

Nej vi har inga klisterstjärnor på min skola. Det finns inte pengar till det. Och själv har jag inte fått någon stjärna sedan jag gick i lågstadiet. Som sagt, världen är så fylld av orättvisor och förtryck. Ja, så är det...    :'(

agnetasch

Här får du; jag skickar med guldstjärnor.Bara att klippa ur dem ur bildskärmen ;D

crlhrv

Är det OK med icke matrelaterat gnäll? I sådana fall vill jag ägna inlägg nr. 500 (har jag inget annat för mig..) till att gnälla över att jag aldrig får ett jobb. Haha..
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

agnetasch

Välkommen hit!Här får man gnälla om allt.Att det råkat bli mat hittills beror väl på att det är vad våra huvuden för det mesta är fyllda av.
Jag skulle sakna dig om du fick jobb o inte hann vara här hos oss :'(

Urban

Calle: Du får nog allt jobba lite hårdare ifall att du vill förtjäna den sista stjärnan eftersom inlägg i gnälltråden ej registreras över huvud taget :D

agnetasch

DET var taskigt,helt i linje med gnälltrådens policy.

crlhrv

Nää Urban det var det värsta, nu har jag VERKLIGEN något att gnälla om! ;D
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

mums

Jag känner mig vilseledd, trodde urban var urban, men det var fel. Det finns en annan urban som sitter och bloggar bak. http://urbansettochannat.blogspot.com/ skall vi ha det så här? Det måste väl bli lite mer offensivt, sug upp alla matlirarna så vi ovetare får lite fler att lära av. >:(

agnetasch

Den där Urban 60+ verkar vara en hejare på att baka.Bla. något som heter tjockbulla. TJOCKBULLA! Det låter som något mannen skulle kunna kalla mig en grinig dag >:(

crlhrv

När jag precis för 5 minuter sedan skulle låsa dörren och bege mig ner på stan insåg jag att hem- och cykelnycklarna ligger kvar i mina shorts som ligger i en garderob, som står på landet, 14 mil härifrån. Grattis till mig.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

agnetasch

Calle,nu kan det inte hända fler hemska saker:
1 Inget jobb
2 Inga stjärnor
3 Inga nycklar
Hemska saker brukar komma i pack om tre.

Sug upp några vi ska lära oss något av tyckte mums.Gärna.Bara inte någon amatörexpert på Tasteline!Hittills bästa frågan(o svaret) riktat till en "expert i matlagning"

skrivet:19 december
Rådjursbog
Jag undrar hur många personer en rådjursbog på 1,2 kg räcker till om man ska servera den som huvudrätt med potatisgratäng.
Mvh Emelie

skrivet:3 februari
Sv: Rådjursbog 
Ja du det var svårt det hehe.. det kan jag faktiskt inte direkt svara på..

Mer än en månad tog det o ändå lyckades "experten" inte knäcka nöten :-\   




Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal