Vad är "icke-löddrande diskmedel"?

Startat av Gastrofysik, 2017-06-15 20:01

Föregående ämne - Nästa ämne

Gastrofysik

Min glassmaskin och min blender har rengöringsprogram som ska köras med "icke-löddrande diskmedel". Nån som vet vad det är och var man skaffar det? Mitt googlande hittills har inte hjälpt...

Maskindiskmedel är ju iofs icke-löddrande men det är väl inte samma sak?

Hasse

Hej och välkommen till Matforum!

Jag tycker att maskindiskmedel låter som just "icke-löddrande diskmedel". Har du provat?

Gastrofysik

Jag kanske ska våga ta det, man sköljer ju noga efteråt. Jag är väl mest orolig att det ska fastna nåt frätande inne i maskinen...

webguide

Vad har du för glassmaskin? Jag har en Pacojet och jag brukar köra nån droppe vanligt handdiskmedel (det gör många restauranger också).

Gastrofysik

Japp, Pacojet! Då kör jag (vidare) med handdiskmedel. Tack för hjälpen.

Matilda_J

Jag brukar koka upp vatten och maskindiskmedel i kärlet och sedan låta kallna. Därefter är det oftast bara att lyfta ur "kakan". Något oortodox metod på ett alternativforum men det finns kanske fler än jag som vill ha lite moderniteter i vardagslivet... :-[

agnetasch

"Alternativforum"?? Var tror du att du hamnat? Det är nog ingen här som står o skrubbar disken med asklut o björkviskor ;D

Hasse

Hej Matilda och välkommen till Matforum!

Som Agnetasch antyder så är vi inget "alternativforum". Väldigt många av oss gillar maskiner och moderna metoder, så vi räds inte din metod med maskindiskmedel. Tvärt om!  :D

Gastrofysik

Citat från: Hasse skrivet 2017-08-22 13:00
Hej Matilda och välkommen till Matforum!

Som Agnetasch antyder så är vi inget "alternativforum". Väldigt många av oss gillar maskiner och moderna metoder, så vi räds inte din metod med maskindiskmedel. Tvärt om!  :D


:-) Jag skulle gärna rengöra Pacojeten med asklut, helst vid fullmåne. Men tipset med en droppe handdiskmedel funkade bra!

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal