Tips på vad man kan äta om man inte kan tugga?

Startat av Hunter_wow, 2007-04-29 01:02

Föregående ämne - Nästa ämne

Hunter_wow

Hej. Jag var hos tandläkaren och fick en tand udragen för 2 dagarsedan och sedan dess har jag hållt på att svälta eftersom att jag inte kan tugga.
Så nu undrar jag om någon kanske känner till någon sida som har mängder av mix recept(allt man kan köra i en mixer) så att man kan få ner maten i flytande form.

Tacksam för alla tips!

agnetasch

Prova på www.findusfoodservice.se Dom gör visserligen färdiga puréer men något tips kanske du kan få.

Andreas

Jag tänker direkt på färdig nyponsoppa, blåbärssoppa och fruktkrämer. Fast det är klart det blir väldigt sött i längden...

Vanlig fil/yoghurt med lite blåbär/bärmos/frukt är i alla fall inte så dumt.

Och så och så borde du väl klara färdiga soppor typ varma koppen, dom har ju knappt något tuggbart innehåll. Eller varför inte göra en mixad purjo-potatissoppa med lite creme fraiche i, mums!

Och proteinpulver ger också energi... (huga)
Den som inte frågar får inga svar.

Urban

Man kan också äta omelett fylld med stuvad rökt skinka alternativt champignonfyllning. Potatis och purjolökssoppa som Andreas tipsar om kan man också tillsätta små korvslantar av typ. Bullens Pilsnerkorv i eller ett kokt ägg för att göra den ännu matigare. Det funkar säkert att sätta i vilken soppa som helst.
Potatismos och Kalvsylta är också ett alternativ, gör moset tillräckligt slätt bara.
Lycka till!

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal