Stockholm: Fondueboden

Startat av Krista, 2010-05-05 10:18

Föregående ämne - Nästa ämne

Krista

2010-05-05 10:18 Last Edit: 2010-05-05 10:21 by Krista
Nöjd nöjd nöjd :D

Betyg: 5/5

Menyn är skönt enkel: fondue. Kött, fisk&skaldjur, ost, choklad.
http://www.fondueboden.se/

Vi delade på en ost (195 kr), kött (225 kr) och choklad (89 kr). Mitt sällskap som i vanliga fall kan äta tre kor och två grisar till middag fick trugas på desserten eftersom han var så mätt. Själv vaknade jag på natten 6 timmar efter middagen och var fortfarande mätt och magen såg ut som en kulle. Slutsats portionsstorlek: mer än tillräcklig.

Supergott!! Man får bitar av biff, fläskfilé, kycklingfilé och grönsaker (broccoli, zucchini, paprika, champinjoner) som man fonduar i buljong och doppar i 5-6 olika såser. Stor skål med pommes frites får man också. Till ostfonduen kommer en mängd tillbehör som bröd, parmaskinka, stora kapris m.m. Roliga doppsaker till tobleronefonduen också: maränger, glass, frukt, marshmallows.

Fina råvaror, goda såser, bra val av tillbehör, trevlig inredning, fräsch toa, maten snabbt på bordet (ca 10 minuters väntan) och trevlig personal ger toppbetyget.

Lätt att hitta dit också: buss 65 från centralen, ca 10 minuter till Vanadisplan, stannar rakt framför restaurangen. Efter ovanstående hyllning plus väganvisning känner att jag måste förtydliga att jag inte har nån anknytning till restaurangen haha.

Widell

Varit där och ätit två tre gånger. I regel nöjd.
Skrev en del om senaste besöket med diverse bilder:
http://www.maxiander.se/tastesthlm-middag-pa-fondueboden/

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Vad är rött, ris, rödbeta, mjölk eller salt?:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser