Jamie Oliver öppnar ny restaurangkedja med äkta italiensk mat

Startat av Andreas, 2007-10-09 10:17

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

http://www.market.se/ArticlePages/200710/08/20071008094617_icaf625/20071008094617_icaf625.dbp.asp

"Hans nya projekt blir att skapa en kedja som ska servera "äkta" italiensk mat. ... Den första filialen öppnar i engelska Bath under våren. Målet är satt på 40 kvarterskrogar runt om i Storbritannien"

Har Jamie Oliver italienskt påbrå?
Den som inte frågar får inga svar.

Anne

Nej, det har han inte, men han vurmar verkligen för italiensk mat. Hans mentor är italienare - Gennaro Contaldo - och ett av Jamies första större kockjobb var på River Café som är en jättefin italiensk restaurang.
Anne's Food - min matblogg

Andreas

Ah då låter det mer logiskt.

Men kan egentligen "äkta" italiensk mat och restaurangkedja skrivas i samma mening?
Den som inte frågar får inga svar.

Anne

Anne's Food - min matblogg

Kari

Koka makaroner och spaghetti kan jag å!  ;)

Ja, det är väl helt rätt att namnet som är vida känt? Han lär ju knappast jobba själv? Kamprad har iaf inte snickrat själv på min säng?!  ;)


Andreas

Var inte elak mot det italienska köket nu Elka! :)

Anne: Jag är väl fånig men jag har nåt slags romantisk sinnebild av ett italienskt småskaligt familjekök där personliga recept som gått i arv regerar och detta går ju lite på tvären mot ett centralstyrt kedjekoncept.
Den som inte frågar får inga svar.

agnetasch

Är man bara tillräckligt känd kan man nog kränga vad som helst; 
kan man inte säga att Kamprad är en italiensk krögare o att IKEA är en italiensk restaurang? Där serveras ju köttbullar o det får ju Lady o Lufsen varje julafton på en äkta italiensk restaurang. Det har jag hela svenska folket som vittne på ;D
(Undrar vad "oäkta" italiensk mat är)

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal