Halv åtta hos mig - Come dine with me på TV4

Startat av Andreas, 2008-08-16 11:41

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

I höst startar Halv åtta hos mig, en svensk version av det brittiska programmet Come dine with me - fem personer turas om att vara middagsvärdar för varandra, gästerna får sen betygsätta värdens insatser. Programmet ska gå måndag-torsdag, ja just det, halv åtta. http://www.dagensmedia.se/mallar/dagensmedia_mall.asp?version=181525

Men vänta nu, det här känns väldigt bekant, jo just det Middagen hette programmet som gick i TV3 förra året, fem personer turades om att vara middagsvärdar för varandra, gästerna får sen betygsätta värdens insatser.... http://www.tv3.se/index.php?option=com_content&Itemid=1015&task=view&id=9827&timetableid=1125611&Itemid=1015

Treans variant var underhållande men då hade de castat färgstarka personer med Dag Hermelin i spetsen. I fyrans version blir det istället att "åka runt i Sverige" och besöka "vanligt" folk. Få se hur poppis det blir... nån som har tänkt se?
Den som inte frågar får inga svar.

Anne

Exakt, jag tyckte väl också att jag kände igen det där..
Anne's Food - min matblogg

agnetasch

Citat från: Andreas skrivet 2008-08-16 11:41"åka runt i Sverige" och besöka "vanligt" folk.
Låter oroväckande likt Grilla! Fast utan Christian Hellberg då eftersom man inte ska ha någon programledare.

Vem vill anmäla sig som deltagare i Halv åtta hos mig? Andreas?
http://recept.nu/1.151896/2008/06/23/tv4_soker_dig_som_gillar_att_laga_mat

Shanta

Njaa.. Middagen var iof rätt kul, men det här känns mest.. Ljummet..

Tv4 verkar ha svårt att hitta rätt med sina matprogram (ryser vid tanken på Kockduellen eller vad det hette).

Andreas

Nu är det halvtidspaus. Verkar vara ett ganska trevligt program med bra spridning på personligheterna. Och kul med uttalandet från Peter Barlach "Det finns inte på kartan att nån gör godare mat än jag" - jag gillar folk som tror på sig själv.  Men undrar just om Helge Skoogs småfyndiga speakerröst kommer att bli enerverande i längden.
Den som inte frågar får inga svar.

Filippa

Asså, igår blev jag riktigt irriterad på gästerna i Halv åtta; "jag äter allt, är fantastiskt matintresserad" säger en kille med kepsen käckt på sned. Sedan vet han inte vem Thore Wretman är ? Och äter inte lax och tycker inte om champinjoner.....Då äter man väl inte allt ? Och Wretman ingår väl i basic matkunskap i Sverige ?
Förlåt, är bara tvungen att skriva av mig irritationen.

agnetasch

2008-10-21 10:25 #6 Last Edit: 2008-10-21 11:27 by agnetasch
Man bara baxnar!
"Fantastiskt matintresserad" ??? Är det när man har både Tasteline o AlltomMat som Favoriter?

Filippa

ja, ungefär så...blir fortfarande riktigt ;-/ när jag tänker på det. *muttrar för mig själv* Vet inte vem Wretman är??

Andreas

Jo håller med, han hade noll koll, och lax som är så gott :), men är inte det att folk är och tänker och skryter och gillar så olika själva iden med programmet?

Vad tycker ni annars då, gillar ni programupplägget i övrigt?
Den som inte frågar får inga svar.

Filippa

det är rätt intressant att se hur folk tänker kring mat, upplägg, meny och inköp. Vad använder man för varor etc. Tycker nog att man kunde koncentrerat sig mer på HUR maten lagas istället för flashiga bilder på köket....

*muttrar fortfarande om Wretman*

agnetasch

Det kanske inte är något matlagningsprogram. Det kanske är ett program där man stylar kök, fast man har missat det viktigaste; idolbilden av Tore Wretman på väggen ;D

Filippa


Anne

Jag fick precis en förfrågan om att ev. vara med i vårens omgång.. eh.. oj, jag vet inte alls. har inte sett programmet...
Anne's Food - min matblogg

agnetasch

För allt i världen Anne, titta på programmet först! Och, ska jag tillägga; lyssna. Jag tycker Andreas har rätt i sin misstänksamhet mot Helge Skoogs enerverande speakerröst :-\

Anne

Anne's Food - min matblogg

Andreas

Agneta: Fast jag tycker faktiskt inte att speakerrösten är så enerverande, står fortfarande ut. Undrar om Helge skriver manuset själv?

Anne: som jag och Filippa är inne på ovan, programmet mer en personlighetsstudie och ett lite småelakt hemma-hos reportage än matlagning. Inte för att det är nåt fel i det och det kan nog vara en kul upplevelse att vara med lite beroende på hur tv-mässig man känner sig.
Den som inte frågar får inga svar.

Anne

Det är just det som känns tveksamt, jag vill nog inte överdrivet gärna ha mitt hem kritiserat av hela svenska folket :) Min mat däremot, fine :)
Anne's Food - min matblogg

Filippa

jag tycker nog att man i varje vecko-omgång med 4 deltagare framställt var och en som vissa stereotyper oavsett matlagning. Tex mannen med den enkla smaken bjuder på pitepalt (i sin enkla lägenhet), mannen med den dyra smaken bjuder på hummer (i sin fiiina villa), damen med den gammaldagsa smaken bjuder på kalkon (i sin lite udda lägenhet eller villa) och damen med den lite mer bohemiska inriktningen bjuder på vad som helst var som helst. Så det gäller nog att se upp i vilket fack man hamnar. Och vad man säger i TV.

Men annars tycker jag det är ett kul program och jag skulle se fram emot att få dig där Anne !

agnetasch

Då gäller det Anne; vem är du? Den gammaldags damen eller den bohemiska?

Anne

Haha, lite mer bohemisk då kanske.. eh.. och så får man räkna med katthår i maten... :)
Anne's Food - min matblogg

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal