Halv åtta hos mig - Come dine with me på TV4

Startat av Andreas, 2008-08-16 11:41

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Katthår ja det var en ovanlig krydda, hur smakar den? :)

Lite komiskt med denna veckas vinnare som sa nåt i stil med "jag är överlycklig" och knappt såg glad ut.

Sen undrar jag om inte TV4 riskerar att någon snart bankar på deras dörr. Och då menar jag inte en disneyfierad jultomte som säger "ho ho ho" utan granskningsnämden som säger "otillbörligt gynnande", jag såg bestämt ett ICA-kort visas i bild där bland vinstpengarna... nån annan som såg?
Den som inte frågar får inga svar.

sverigeuturhisingen

höll på att dö av illamående när jag såg senaste avsnittet av halv åtta hos mig - var det någon som såg det? efter vad "Lena" beskrev som den godaste måltiden hon någonsin har ätit gav hon betyget 4, "för det här vill jag vinna!"

vad är det här för vedervärdig kvinna? är folk så låga att dom är villiga att framstå som totala svin på nationell TV för en slim chans på 15 lök? vad var det där för sociopat egentligen?

kryddburken

Jag instämmer till fullo! Tänkte för en kort sekund att detta måste ju vara ett skämt, men så var det inte...

Andreas

Såg det inte, men det lät onekligen lite väl lömskt. Vann hon då?
Den som inte frågar får inga svar.

Filippa

Nä, hon serverade ugnsstekt lax med kokade kiwiskivor på ....så nej, hon kom sist.

Men det är himla intressant att se vad folk anser vara sin bästa mat och vad de har för tankar kring att bjuda-på-tema.

Krista

Instämmer med ovanstående, sjukt dålig stil av den där kvinnan!!

Annars är Halv åtta hos mig tokskoj, definitivt ett favoprogram (kollar nu).

Filippa


Ia

Vad tycker ni om programmet halvåtta hos mig? Får ni inspiration? Jag tycker det är ett ganska trevligt program, vissa avsnitt bättre än andra. Någon som testlagat ngt från programmet som blev gott?
Ia´s Matblogg

annamaria

Jag tittar när jag hinner. Det är lite mycket barnpyssel just då. Tycker också det är trevligt.

humlan

Tycker också att det är ett roligt program, och visst blir man lite inspirerad, fast jag har inte testat något recept än. Blev dock lite sugen på att prova den filippinska soppan som serverades som förrätt i kvällens program, den såg god ut!

Mickan

Tråkigt program tycker jag. Speakerrrösten är värst. Samma program går på BBC och har exakt samnma upplägg och ja, rösten är lika irriterande där! Där är det också lika stereotypt. Studenten, singelkillen som vill ragga brudar osv.
Video meliora proboque deteriora sequor

Filippa

Ja, igår så skulle det bjudas på den perfekta bearnaise såsen....Mycket intressant metod att göra bea. Han började med lök, peppar, vatten och vinäger som fick koka ihop. Silade "koket", slängde i smör och smälte, sedan i med äggulor och sedan fick det "stå och dra". Nästa steg var att krydda med dragon och sedan vispa med elvispen. Så blev det inte bra heller. Tydligen tyckte han själv att detta var det rätta sättet att göra bea.  Kommentarer?

Passa på att titta på TV4 play http://www.tv4play.se/hem_och_fritid/halv_atta_hos_mig?videoId=1.1446495
Förberedelserna börjar ungefär 9:55 in och själva ihopvispningen och serveringen 17:30
__________________

Krista

Ja vad var det som hände med hans sås egentligen?? Måste erkänna att jag skrattade litegrann (eller jättemycket, så ond är jag) när han hällde upp "bean" som såg ut ungefär som gul skysås och flöt ut över hela tallriken. Han verkade ju ha gjort den där bean massa gånger med tanke på hur mycket reklam han gjorde för den, sa ju flera gånger att han är riktigt bra på att göra bea etc. Men det blev bra tv i alla fall, och det han hade ju rätt skön stil när nån frågade var bean är och han lugnt och självklart sa "där, på potatisen" (typ kejsarens nya bea).


Mickan

Såg faktiskt detta och förstår nu att jag inte var ensam om att skratta.

Har sett några avsnitt av BBC-varianten då de kört en hög avsnitt söndag eftermiddag ett tag nu. En sak som slår mig är att det finns vissa skillnader. De använder mängder av pilgrimsmusslor och lagar jätteofta sufflé. Musslorna används över lag mycket mer i brittiska matlagningsprogram. Är de billigare där?
Video meliora proboque deteriora sequor

Sara W

Mickan, samma tanke har slagit mig också. Vad kostar pilgrimsmusslan där egentligen?
Den brittiska versionen kan vara hejdlöst rolig att titta på, då personerna har en tendens att endera bli ovänner, riktigt fulla eller oftast en kombination av de båda. I ett program blev värdinnan så berusad att hon somnade och lät en av gästerna tillaga varmrätten. Till förrätt hade hon blandat avocado, majonnäs och ketchup och toppat med räkor. Såg allt annat än aptitligt ut med den enorma mängden ketchup. Men väldigt lustigt avsnitt...

annamaria

Citat från: Mickan skrivet 2010-01-19 16:02
Såg faktiskt detta och förstår nu att jag inte var ensam om att skratta.



Usch jag kunde knappt titta. Jag skämdes åt honom. Fy stackarn. Jag tänkte direkt jag såg detta - det där går aldrig. Vad tror ni, går det över huvudtaget?

groucho

DIrekt som bea-snubben började blev det fel: GUL LÖK!!! Schalotten e ju ett MÅSTE. Jag frågar annars som annamaria: kan man ÖHT göra bea på det viset, allt i en sväng mha en elvisp??

Mickan

Vem antar utmaningen och gör ett beaförsök till helgen? Billiga ägg någonstans? Gratis smör?  ;D
Video meliora proboque deteriora sequor

Ringo

Halv åtta hos mig söker till nya avsnitt.......

"Har du redan varit med i Halv åtta hos mig? Pratar du franska? Nu har du chansen att visa dina kokkonster internationellt. Tillsammans med fyra matlagningsintresserade från andra länder i Europa tävlar du om titeln "Europas bästa amatör-kock". "

http://www.recept.nu/1.304907/2009/03/09/halv_atta_hos_mig_soker_dig_till_nya_avsnitt


Filippa

*Skrattar* Jamen ett tag när han vispade såg det hoppfullt ut ? Så det kunde ha funkat ....och idag ska näste man bjuda på bea...undrar om det går nåt bra.

Men jag gillade inte att de nedvärderade gårdagens kalvrullader ?! Det om något är väl "riktig" mat ? Vari ligger det svåra med att söndersteka en stackars entrecote ?

Åh, internationell variant ? Spännande !

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal