Kokbok med desserter

Startat av webguide, 2012-04-03 16:48

Föregående ämne - Nästa ämne

webguide

Jag har precis fått hem Desserter med stil av Daniel Roos!
Mycket fin bok, så jag bara måste göra lite reklam för den, dessutom är Daniel en jäkligt trevlig kille! :)
Hoppas jag inte får stryk av admin - http://www.bokus.com/bok/9789174242133/desserter-med-stil/

Andreas

Kan du utveckla en smula, fin på vilket sätt, menar du att omslaget är snyggt eller har du kanske provlagat ett antal recept och funnit dem välskrivna och goda?

Har du köpt boken själv eller har du fått den till skänks av den trevlige författaren?
Den som inte frågar får inga svar.

webguide

Jag har köpt den, men jag känner Daniel och har ätit hans desserter. Han har jobbat som chefskonditor på Operakällaren och restaurang Jonas. Daniel skapade bröllopsdesserten till Daniel och Victorias bröllop och han är medlem i kocklanslaget samt en internationellt känd konditor.
Boken innehåller recept på hans desserter och de håller mycket hög klass, det är det som gör boken "fin".

Andreas

Men har du provlagat några av recepten? Daniel är säkert jätteduktig på sötsaker, men det behöver inte betyda att han är en duktig kokboksförfattare. Att skriva bra recept som är lätta för andra att följa är inte det lättaste.

Till vem riktar han sig, är det något som fungerar i ett normalt hemmakök utan alltför komplicerad utrustning och udda ingredienser, eller är det väldigt avancerat?
Den som inte frågar får inga svar.

webguide

Jo då det är inga problem att följa recepten i den. Boken riktar sig till hemmakockar, i slutet av den finns 10 mer avancerade recept så att man får en utmaning om man vill. Det är en modern kokbok utgiven av Bonnier fakta med klara och tydliga recept.

Recepten är moderna och speglar det moderna dessertköket. Bland recepten hittar man bland annat Viktoria och Daniels bröllopsdessert.
Boken är uppdelad i följande kapitel:
Bär- och sommardesserter
Dessertklassiker
Höstdesserter
Chokladdesserter
Desserter till högtider
Små godisbitar
Avancerade desserter

Det finns mycket tips och trix också + ett kapitel om redskap.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal