Bästa sommarölen

Startat av crlhrv, 2007-05-05 16:46

Föregående ämne - Nästa ämne

crlhrv

Ok nu har vi både whisky- och vindiskussioner, dags att ta fram det tunga artelleriet och koncentrera på öl!

Mången liter har smekt min strupe under mina blott 25 levnadsår, ändå har jag långt kvar till att bli en riktig öldrickare. Ljusa lagers är vad jag får ner, allt annat avstår jag från. Mina preferenser går i vågor (ordvits) men just nu blir det mycket Fagerhult. Värmen är verkligen på intågande och vad svalkar egentligen bättre än en iskall bärs? Så..

Vilka är era favoriter, både ljusa och mörka och allt därimellan?
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Jonas

Oj oj oj ÖL! en dryck för gudar!!

Många Tjecker har man dragit i sig,Cambrinus, Zlatopramen, Staropramen och säkert några fler sorter. En tysk favorit är ju Spaten.

Urban

Jag säger också Tjeckiskt öl!. En kall Gambrinius på sommar´n ujj ujj ujj.
Det finns också ett annat Tjeckiskt öl som heter "Krusovice Musketyr" som är ett härligt brödigt generöst sommaröl (rekommenderas)

Urban

Belgiska veteöl passar också bra till sommaren. Söldenauer och Erdinger weissbier är två riktiga törstsläckare.
Om man vill så kan man slänga ner en citronskiva i dessa två öl.. Är inte helt fel faktiskt.

Karin

Jag brukar inte dricka starköl så ofta även om jag tycker öl är gott. Nyligen blev jag bjuden på ett öl som hette "Fuller´s Discovery U.K". Det var väldigt smakrikt.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal