Resturang Fäviken?

Startat av Psilander, 2012-05-11 09:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Psilander

Har spanat en del på denna resturang, som är en värdig arvtagare till numera stängda Oaxen och helt jämbördig med MD och F/L enligt bla White Guide.

Har nån provat den?, Hur är priserna? Hur lång framförhållning måste man ha för bordsbokning - det är ju en bit dit från huvudstaden så man kan ju inte gärna köra drop in?

Länk till Fäviken

Rookie-T

Har inte käkat där men följt utvecklingen rejält.  Fäviken-Magnus har blivit ett ganska stort namn i olika foodie-kretsar och han syns ofta i samma samanhang som Rene Redzepi, inaki aizpitarte osv.

Svar på dina frågor finns på deras hemsida och ang lediga bord är det väl lättare att mejla dom direkt:

Citera
Fäviken Magasinet håller öppet för middag från onsdag till och med lördag hela året med undantag för semester. För sällskap upp till 6 personer hänvisar vi till vår onlinebokningstjänst där samtliga lediga bord och öppna dagar finns tillgängliga. Efter genomförd bokning kommer en bekräftelse via mail inom ett par minuter med våra avboknigsregler samt lite annan viktig information.

Om ert önskade datum ej finns tillgängligt skicka oss gärna ett email på bokning@favikenmagasinet.se för att bli uppskrivna på väntelista, vi får regelbundet avbokningar.

En middag utan dryck kostar 1 250 kronor. Vin, om vi får välja, 1 250 kronor.


Som sagt så har jag  inte ätit på fäviken eller på F/L  men det är nog dom mest intressant restaurangerna i sverige (enligt mig) Så har du tid och pengar så åk dit. Dock ska Magnus Ek från Oaxen öppna en ny krog i stockholm.
53 55 47 20 4d 49 4e 20 52 c3 96 56 21

Rookie-T

2012-05-11 11:05 #2 Last Edit: 2012-05-11 11:31 by Rookie-T
http://verygoodfood.dk/2011/07/24/faviken-magasinet-the-deep-roots-of-the-high-north/

Sen tror jag att det inte är rätt att jämnföra Oaxen och Fäviken med varandra. Oaxen använde väl sig av ganska mycket avant-garde tekniker och var lite mer intensiv i utförandet medans fäviken har en enklare filosofi med en mer gammel-svensk smakflora

detta är ju såklart bara mitt antagande då jag inte ätit på någon av dem.
53 55 47 20 4d 49 4e 20 52 c3 96 56 21

Psilander

Gick igenom deras hemsida igår, saknade just infon om det jag frågade om.

Med tanke på att MD och F/L har ungefär en månads väntelistor kunde det ju vara av intresse att veta hur långt i förväg man måste ligga på Fäviken. Tänkte åka dit i augusti.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal