Vad gjorde du för gott senast?

Startat av Anne, 2007-05-07 07:30

Föregående ämne - Nästa ämne

Sara W

Häromkvällen slängde jag ihop små jordgubbsflarn på smördeg, jordgubbar och franzipankräm. Riktigt festliga!

Sara W

Är i macaronbakartagen igen. Gula och turkosa med fyllning på chokladganache. Det blir en finfin värdinnepresent på helgens kalas.

k@ty

annamaria

Vi firar dotterns seriepremiärsvinst i fotboll med Rabarber och hallonpaj med marängtäcke.

Sara W

Knäckig rabarberpaj med hemgjord vaniljsås. Årets första skörd!

Sara W

Lakritspannacotta med färska hallon. Gott men inte fantastiskt.

Sara W

Rabarber- och jordgubbspaj, en given succé.

Sara W

Det låter som jag inte gör annat än bakar, men vi har många fikagäster. Idag blir det rabarber- och kardemummakaka.

Sara W

Cakepops på chokladbollar smaksatta med mörk rom. Tempererad choklad och strössel utanpå. Festligt!

annamaria

Pannacotta med färska hallon samt passionsfrukt serveras till hockeyn i afton.

Sara W

Laddar inför makens Diablomaraton med sina vänner imorgon. Bakar alltså. Det blir gifflar med nougatfyllning och chokladgömmor.

Sara W

Stracciatellaglass. Whiskey och rom i glassmeten, rom i chokladsåsen som varvades i glassen. Min godaste glass hittills!

annamaria

Årets första Rabarberpaj med Råkräm. Gott gott gott

Sara W

Hallonbakad rabarber med pistagekräm. Bland det godaste i dessertväg jag ätit.

Sara W

Sara W

Sara W

Tarteletter med rabarbersmörkräm och jordgubbar. Jättegott!

annamaria

Bakat en smarrig kaka med rabarber, vit choklad och cashewnötter. Jag tyckte det lät som en skum kombo men ååååhhh så god den var!

Sara W

Seg jordgubbstarte med vit choklad och lime. Massvis med färska röda bär ovanpå. Gott!

Sara W

Tårta med hallon- och vit chokladmoussefyllning. Färska hallon och cream cheesefrosting ovanpå. Blir en bra värdinnepresent till kompisarna som gift sig i hemlighet och ikväll bjudit hem hos på lite middag.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Vad är rött, ris, rödbeta, mjölk eller salt?:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser