Vad gjorde du för gott senast?

Startat av Anne, 2007-05-07 07:30

Föregående ämne - Nästa ämne

annamaria

Mimmi

Rimbobullar - Bullarnas Roll - Royce
Ett recept från min mormor som du hittar på http://mimmismat.wordpress.com
Jättegoda :)

roffekock

I dina Rimbobullar ska det vara en fyllning men den har du inte tagit med i ditt recpt. Skulle gärna vilja återuppliva detta recept som min bäste vän Gunnar alltid bakade, man han är tyvärr död så det hade varit Guld om du kunde rätta till felet.

/rolf
Matforum är bäst

Mimmi

Citat från: roffekock skrivet 2008-01-03 22:09
I dina Rimbobullar ska det vara en fyllning men den har du inte tagit med i ditt recpt. Skulle gärna vilja återuppliva detta recept som min bäste vän Gunnar alltid bakade, man han är tyvärr död så det hade varit Guld om du kunde rätta till felet.

/rolf

Tack snälla rolf för din uppmärksamhet. Jag har lagt in fyllningen och hoppas att du får en fin fikastund med R.R - bullarna.
Har du sett bilderna på Tullikivin?  ;D

annamaria

Denna tjocka gosiga Äggtoddy får bo här - känns knappt som dryck.... ;)

http://annamariasmatblogg.blogspot.com/2008/01/snvder-med-ggtoddy.html

kryddburken

roffekock

Pyssliga kryddburken tack det låter smarrigt, Amerikansk Squashkaka måste ner i bageriet och meka. ;)

/rolf
Matforum är bäst

kryddburken

Roffekock!
Absolut, det tycker jag du ska göra, ner å pyssla lite med dig!!
Den var verkligen supersmarrig, tänkte ta med mig till min vännina o ett gäng ungar imorgon men nu är det många bitar "smakat" på den så vi får se om det blir nåt över.... *S*

annamaria

Underbart god "kolasmakande" Ananaspaj

Ananaspaj och hemgjord Vaniljsås

Pajdeg
150 gr smör
1 dl socker
3 dl mjöl
1 tsk bakpulver

Fyllning
1 ägg
2 dl lätt creme fraiche
1 dl socker
1 tsk vaniljsocker
500 gr krossad ananas

Kör pajdegen i en matberedare. Tryck ut degen i en pajform (24 cm). Rör ihop övriga ingredienser. Häll fyllningen i pajformen. Grädda i 175 grader i mitten av ugnen ca 40 minuter. Servera pajen något avsvalnad med vaniljglass eller hemgjord vaniljsås.

Hemgjord vaniljsås
2 äggulor
2 msk florsocker
1 msk vaniljsocker
3 dl grädde
Vispa äggulor och florsocker pösigt. Vispa grädden. Blanda äggblandningen med grädden och rör ner vaniljsocker.

Mimmi

Ytterligare ett bidrag från Mormor Idas kakburk - Bondkakor- måste avnjutas med ett kallt mjölkglas

annamaria

Varför det blev två bilder vet jag inte men men ursäkta....

roffekock

Dagens måltid. Nygräddad lätt sufflerad doft av gåsflott timjan med hemkokta lingon och mellis de é livet och dagens måltid. :D

/rolf
Matforum är bäst

kryddburken

annamaria

Anne

Jag gjorde äntligen förra årets nyårslöfte: chokladbiskvier. Gott!
Anne's Food - min matblogg

kryddburken

Mimmi

Mimmi

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Vad är rött, ris, rödbeta, mjölk eller salt?:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser