Gnälltråden

Startat av agnetasch, 2007-08-30 09:44

Föregående ämne - Nästa ämne

Hankki

Nu är gnälltråden fel tråd för jag fick svar på kamerareparationen och canon står för kostnaden. Dom fick kameran i måndags och nu onsdag är den klar = snabb service, vanligt är 1,5 vecka. Jag skickade dock ett mail att jag skall via åbo i morgon torsdag till min brorsdotters konfirmation på söndag och att jag gärna vill ha den tills dess.

Kan nån kan canon :)

bryggens

Favorit i repris: Har vi slutat med reglerna för att lägga upp bilder? Hasse?
  Jag kanske undrar för blinda ögon.

Mickan

Citat från: CII skrivet 2010-06-25 10:55
Nej! Jag hörde precis att Edward Blom ska ta över Meny i P1. Varför? Varför? Varför?


Nu har jag hört eländet och det är bara att beklaga... Fy!
Video meliora proboque deteriora sequor

Hasse

Citat från: bryggens skrivet 2010-08-04 19:19
Favorit i repris: Har vi slutat med reglerna för att lägga upp bilder? Hasse?


Nej, det har vi inte. Enligt reglerna ska en bild som postas på Matforum inte överstiga 500 pixlar på bredden eller höjden, och den får inte vara större än 100 KB.

Andreas

Den intressanta diskussionen om varor som saknas när det är extrapris förtjänade en egen tråd: Extrapris men varan finns ej
Den som inte frågar får inga svar.

Kari


Krista

Jag lagade en fläskkarré i ugnen i 7-8 timmar (pulled pork-liknande recept), jättegod och helt underbart mör blev den konstaterade jag efter provsmakning när den svalnat lite.

Nästa eftermiddag när jag kommer hem från jobbet ser jag den stå kvar på spisen.

:'(

Jag har alltså glömt den ute, glömt ställa in den i kylen efter att den stått ute för att svalna... Alltså sånt här gör mig så himla ledsen. Lägga ner tid och kärlek på en maträtt, och så är det bara att slänga. Hur kan man vara så glömsk... Inte första gången heller, har hänt med en laxsida en gång också.

Kari

Krista, gör som jag - sätt en post-it på ytterdörren, lägg nycklarna på spisen eller något liknande. Mitt teflonminne driver mig till vansinne allt som ofta.
--
Nu måste jag snälla på grannens billarm som går och går. Så nu var det gjort.

Krista

Jag ska absolut testa med post-it (samt mobillarm, ställa äggklocka och placera ut minnesprylar överallt); vill absolut inte råka ut för detta igen. Har nu en till bit fläskkarré på tining i kylen som jag ska tillaga imorn, och denna gång äta upp själv istället för att mata papperskorgen med!!

Måate gnälla över brutal träningsvärk, aj aj min rygg...

crlhrv

nu har vi bestämt att vi ska separera efter 8 år tillsammans. gnälligt? njae.. deppigt? otroligt..
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

agnetasch

Så tråkigt att höra! Känner med er.

annamaria


Mickan

Åh! Det kan låta som en klyscha men ur allt tufft kommer något bra! Jag är övertygad om att det är så. Säg till oss matvänner när du behöver stöd.
Video meliora proboque deteriora sequor

Kari

Crlhrv: Gnäll på, skrik om det hjälper. Säg till sen. Hoppas att du är okej ändå.

kryddburken

Crlhrv!

Alltid tungt med separationer. Hopps ändå ni kan skiljas som vänner och se ljust på framtiden!
*styrkekramar*

Andreas

Jättetrist Calle, beklagar verkligen.
Den som inte frågar får inga svar.

Hasse

Jag har lyft ut diskussionen kring bloggar och skapat en ny tråd av detta:

http://matforum.nu/index.php?topic=4084.0

kryddburken

Skulle nog kunnat vara fredag den 13:e idag...

Mannens vindrutetorkar-motor-nånting la av på ölandsbron i morse i fullt ösregn o full trafik...

Efter lunch blev både jag o barnen vittne till en liten kattunges dystra öde... Brutalt överkörd av en lastmaskin...

En lastbilsolycka i norrland med en kollega till Nicke... Lastbilen vält över järnvägsspåret i ishalkan...

:(

Mickan

Allmänt upprörd över att ha fått ett erbjudande som lockar men inte matchar övriga detaljer i tillvaron just nu... Nog om det men sur är jag.
Video meliora proboque deteriora sequor

Lena Marie

Har bakat en sk kladdkaka med chokladsmak efter ett recept på nätet. Sambons sons kalas. Den var knastertorr! Jag fick skämmas!
Alma Mater - mat är gott

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal