WOKPANNOR!!

Startat av Novembra, 2012-03-14 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Novembra

Hej på Er!
Är en riktig "wokare" som älskar att woka till det mesta och DET mesta. Jag har dock inte lyckats hitta en wokpanna som håller! Tror, utan att överdriva, att jag köpt 5-6 st nya dom senaste 2 åren. Självklart använder jag rätt redskap men i samtliga pannor går ytskiktet, teflonet sönder, skrapas bort. Då känns det inte ok att woka vidare då det bara släpper mer och mer....
Ska inte wokpannor hålla för hög värme? Vad har ni andra för erfarenhet av detta? Kanske ni kan tipsa mig om wokpannor som håller måttet!
Evigt Tacksam för tips och goda råd!

JanneG

Jo, wokpannor SKA hålla för hög värme och därför går nog teflonpannorna bort... Själv använde jag teflon förut, men när jag lessnat på all teflon som lossnar (absolut inte nyttigt) så har jag skaffat wok i gjutjärn. Efter några ggr så bränns det inte mer än i en teflonpanna, och en annan fördel är att dom håller formen och inte slår sig som en tunn panna...  :)

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal