Vad drack ni för öl senast

Startat av Afram Haffo, 2009-02-08 19:39

Föregående ämne - Nästa ämne

crlhrv

..och igår drack jag en Ocean Pilsner (två stycken rättare sagt). Minst lika god som sin Stout-kompis.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

CII

Igår bestämde jag mig för att testa en öl som jag sett många personer handla stora mängder av på bolaget, dvs. Kung. Jag tänkte att det måste ju vara gott eftersom så många handlar den.

Men, ack den smakade ju absolut inget, det var som att dricka vatten. Fucking close to water, som Monty skulle sagt.

crlhrv

Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Mickan

Citat från: CII skrivet 2009-03-20 08:18
Igår njöt jag av en Chimay Blå när jag tittade på reprisen av Efterlyst. Mycket bra combo!


Har du drömmar om att sitta på en kanalbåt i Brygge med vetskapen om att sista stöten gav fett mycket pengar och att ingen har en aning om var du är? :D
Video meliora proboque deteriora sequor

CII

Citat från: Mickan skrivet 2009-03-22 16:38
Har du drömmar om att sitta på en kanalbåt i Brygge med vetskapen om att sista stöten gav fett mycket pengar och att ingen har en aning om var du är? :D
Nej, pluggar kriminologi och kanske drömmer om att bli den nya GW.   :)

Andreas

Vad passar bättre en solig varm söndagsförmiddag än att ligga på ängen och halsa ett par tre burkar Mariestads Old ox 6,9%? Det mesta skulle jag tro, däremot är detta en höjdare för att snabbt bli på pickalurven för att till exempel stå ut med Alexander Rybak.

Som bocköl är Old ox ovanligt god men inget man dricker för att det är gott.
Den som inte frågar får inga svar.

Pokol

Ett spansk lager
Färg: Klar gyllengul.
Doft:Uppfriskande doft av lätt maltighet och fin humlekaraktär
Smak: Frisk med en mjuk beska i avslutningen
http://sybariterna.blogspot.com/2009/05/tapas-pa-saffran-i-sundsvall.html


crlhrv

Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

CII

2009-06-01 19:54 #49 Last Edit: 2009-06-01 19:58 by CII
I lördags deltog jag i Sällskapet Maltes öltipsprommenad i Malmö. Det gick till så att man fick gå till nio olika krogar i centrala Malmö och provsmaka en öl, ett litet glas för 20kr. Sedan skulle man gissa vilken öl det var av tre alternativ.

Roligt och svårt. Det gick sisådär med gissandet, men det var många goda öl man fick smaka. En som jag fastnade för var Amarillo från Ölands Gårdsbryggeri, men om man vill köpa den på bolaget så måste man beställa 30st a´ 31kr från beställningssortimentet.   :(

En annan öl som jag fastnade för var Sierra Nevadas Torpedo, som inte går att få tag på på bolaget. :(

Varför utsätter man sig för detta, när man sen inte kan få mer.  :'(

Sweber

Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.

MiGa

2009-06-01 23:10 #51 Last Edit: 2009-06-01 23:15 by MiGa
Kom hem från jobb för en liten stund sen, gick ut och satte mej och korkade upp en Grön Tuborg.18 grader i luften och den smakade underbart gott i sin enkelhet :)

Pokol

Igår fick det bli en  Brooklyn Brown Ale  (nr 1512) som en avslutning på en bra vecka.
Tycker att det är en av de bättre från producenten Brooklyn Brewery.

http://sybariterna.blogspot.com/2009/06/en-bra-fredag-avslutas-med-en-god-ol.html

Lasse

Idag blev det en Bishops Finger. Måste va bland det godaste som finns........
http://www.bishopsfinger.co.uk

CII

2009-06-15 21:38 #54 Last Edit: 2009-06-15 21:41 by CII
Igår var jag och åt en fantastisk middag på Tempo Bar & Kök i Malmö, innan maten drack jag min favorit öl Fuller's ESB. De har den på fat där.

Pokol


MiGa

2009-06-19 23:05 #56 Last Edit: 2009-06-19 23:09 by MiGa
Det har skrivits mycket om Oppigårds så ikväll dracks det Oppigårds Summer Ale.
En härlig ale med massor av apelsinskal och aprikoser i både smak o doft.
Mycket god!!!

Där åkte ner några starköl från Danmark  Den Blå Luxus Guldöl från Maribobryghus också.

ena

Haystack Wheat... ett helt ok veteöl, passade jättebra till grillbuffén igår...
man kan prova allt -minst en gång!!;)

Kari


MiGa

Pokol>>
Drack Oppigårds Golden Ale igår kan bara hålla med dej om att det är en mycket god ale.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal