Bbq-grillad hel 2,6 kg benfri karré (varning många bilder)

Startat av Sweber, 2007-07-09 13:59

Föregående ämne - Nästa ämne

Kurtson

Men en sådan kan ju inte vara svår att göra om man bara kommer åt lite plåt... det här blir nu ett projekt!

roffekock

När dom är klara så säg till, du har ett hundratal som står på kö utan att kunna köpa. ;)

/rolf
Matforum är bäst

ArcTiC

Vilken bra tråd!  :)
Hittade hit i förmiddags och tack vare den klockrena beskrivningen så kunde jag påta ihop min första "water smoker" i ett nafs. 1,7 kg benfri karré (marinerad över natten i default grillolja + äppelcidervinäger) lades i grillen tillsammans med mesquitespån och vattenbad (1:a omgången med ca 1/4 rödvin). Efter 4 h (+ 50 min i vila i alufolie) så satte jag tänderna i den möraste/saftigaste karré jag ätit någonsin.

Sweber

Det var roligt att höra. Grattis. Kul att man kan inspirera.
Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.

Lars i Uppsala

Oerhört smart med "mellanväggen"!, Uppskattar också knepet att lägga några glödande bricketter ovanpå otända. Har nästan alltid problem att få en låg och stabil temperatur i klotgrillen.

magnus

Synd att bilderna från första inlägget försvunnit, håller på med ett försök själv idag.

Mvh Magnus

Kari

Sweber, vars har du flyttat dina läckra bilder?! Jag skulle ju visa dem nu ju...

Roine

Citat från: BBQforever skrivet 2009-03-18 12:44
Snabb Hjälp.
Boken heter "The Barbecue! Bible" av Steven Raichlen.
Han har en hemsida som är http://www.barbecuebible.com/


Har den boken och den är underbar

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal