Finns inte smörgåspapper på rulle längre??

Startat av Skogis, 2018-05-19 13:37

Föregående ämne - Nästa ämne

Skogis

Nu har jag varit i alla affärer i min omnejd som skulle kunna tänkas sälja smörgåspapper, men det finns bara varianten med ark.

Nog för att jag kan tänka mig att jag inte är den mest framåtskridande matlagaren, men används inte smörgåspapper längre?? Är jag så gammal :(
I nödfall får jag köpa vanligt vitt inslagspapper på rulle hos någon kontorsgrossist, men visst borde marknaden för smörgåspapper på rulle inte vara stendöd.

Skulle det gå med bakpapper istället eller är det behandlat på något sätt? Det har jag hittat på rulle.

agnetasch

Jag vill också ha smörgåspapper på rulle. Vad är det här för trams att sluta med det! >:(
Jag såg att Harald Nyborg har, jag får åka till Alingsås o bunkra upp.

Hasse

Jag använder bakplåtspapper istället. Det är väl visserligen behandlat med något släpp-lätt-material, men för min del spelar det ingen roll.

Skogis

Kvalitétsmärket Eldorado saluför fortfarande smörgåspapper på rulle. (38cm bred)
I ett sista försök innan ett besök hos Harald Nyborg fick det bli en vända på Willys.

Med 3 rullar i korgen har jag så det räcker för ett tag framöver.

agnetasch

Citat från: Hasse skrivet 2018-05-20 10:22Jag använder bakplåtspapper istället.


Men ibland funkar inte bakplåtspapper. Inte om man ska rulla in ett dillknippe i vått papper, då suger inte bakplåtspapperet åt sig vatten på samma sätt som smörgåspapper. Samma gäller om man vill hålla en smörgåstårta fuktig. Vad använder du bakplåtspapper/smörgåspapper till Hasse?

Hasse

Jag använder det oftast som bakplåtspapper!   :)

Men ibland för att täcka en gryta eller i ugnen.  När jag vill hålla dillen fuktig så lindar jag in ändarna i fuktigt hushållspapper och sedan in med kvisten i en plastpåse.

Andreas

Går det att göra tvärtom, dvs baka med smörgåspapper, eller fastnar det jättemkt. då?

Var tvungen att kolla vad jag har, jag har en Icas egen smörgåspappersrulle 20 meter. Har Ica slutat med det? Var inte precis igår jag köpte den...
Den som inte frågar får inga svar.

Skogis

Jag letade på Kvantum, Coop, City Gross och ÖB men ingen hade på rulle.

Bakar gör min bättre hälft så min erfarenhet är klart begränsad kring det.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal