Julhelgens brikett-offer

Startat av Robert021, 2010-12-19 17:41

Föregående ämne - Nästa ämne

Robert021

Under julhelgen kommer jag att Webergrilla en julskinka, en annan skinka skall jag göra på rotisseriet, jag ska röka en kalkon och röka lax och sidfläsk. Ambitiöst och amerikanskt? Absolut, men gott. Berätta gärna vad ni ska göra.
www.husihelvete.se - Nu över över 420.000 besökare.

BBQforever

På Tisdag kör vi igång en av våra bbq smokers. Vi kommer att elda den med Körsbär och Hickory. Vi kommer att köra julskinka och sidfläsk. Kommer att fota och vissa lite bilder på härligheten.

BBQforever

Här kommer lite bilder på dagen bbq grillade julskinkor, det blev även lite kamben.

BBQforever

Som ni ser blev det även lite annat smått och gott.

magnus

Kör en julskinka som jag hittade på extra pris idag med lite rökved på Webern.
Vid vilken temperatur är det optimalt att tabort den? 70 grader?

David

Fy attans vad fint det där såg ut BBQforever. Sjukt avis, jag vill också ha utrustning!

BBQforever

Tack så mycket. Om du inte redan använder klotgrill börja med det. Det är en bra början. Sen kan man alltid se hur det utvecklar sig.Tyvär är bra utrusting lite dyr om man bara ser till hur mycket pengar man behöver läga ut vid inköpstillfället, men om man ser till livslängden så blir det inte speciellt dyrt.Altenativet är att bygga själv, så började jag.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal