Rökgrillsrecept

Startat av bryggens, 2008-04-25 18:06

Föregående ämne - Nästa ämne

bryggens

Har nu köpt en svinbillig rökgrill, typ WSM, utförsäljning på Jula, så kvaliteten är säkert inte den bästa. Nu tänkte jag att denna skulle få vara en testapparat, så jag vet om jag gillar och orkar grillröka.(den kostade 349kr) Funkar det bra så kan man kosta på sig en äkta WSM t.ex.
Då undrar jag; något ganska enkelt men ändå bra nybörjarrecept för en sån här grunka.
Kanske beer can chicken.
Tips någon?

Znapper


Mikael Grönlund

Testa tunna revbensspjäll, blir otroligt goda i en smoker.

Jag brukar rubba in dem med min favoritrub, och sprutar på lite äppeljuice och låter den ligga i 2 timmar innan jag lägger dem på grillen.
Sen grillar jag dem i låg temperatur i ca 4-6  timmar. Varje halvtimme lägger jag på mer rökved, och sprutar på lite äppeljuice.

När man lätta kan dela revbenen, så är de klara. Inför sista kvarten så brukar jag pensla dem med en barbecuesås.

Höll på glömma, man skall dra bort hinnan på bensidan av ribsen, innan man börjar.

Lycka till med smokern



Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal