Jag är så lycklig!

Startat av mums, 2007-09-04 17:48

Föregående ämne - Nästa ämne

Kari

Öl, vin och matlagning hör ihop :) Härligt Crlhrv!

Andreas

Citat från: crlhrv skrivet 2010-11-25 19:12
vill inte få mail från arga kunder och leverantörer som undrar vad deras ansikten gör på ett publikt forum =)


Bra tänkt!

Lärde du dig något nytt på kursen då (vad?) eller var behållningen "bara" en god måltid?
Den som inte frågar får inga svar.

crlhrv

Andreas: Det mesta tycks ha försvunnit redan dagen efter, undra varför ;) men jag kommer ihåg att någon av kockarna berättade att snubbarna som tillverkar Global-knivarna (tydligen 7 st allt som allt) åker till Muhréns sliperi i Göteborg en gång per år för att studera hur de slipar knivarna, tydligen är de så exceptionellt duktiga där att till och med japanska knivmästare kan lära sig något. Sanning eller inte, jag vet inte.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Kari

Wow, nästan en företagshemlighet :)

kryddburken

Jag är BARA glad & lycklig!! BARA för att.... ;-)

Andreas

Nä men så där kan man inte säga, nu måste du berätta! :)

Citat från: crlhrv skrivet 2010-11-28 17:24
snubbarna som tillverkar Global-knivarna (tydligen 7 st allt som allt) åker till Muhréns sliperi i Göteborg en gång per år för att studera hur de slipar knivarna


Ah, sant eller ej så är sånt alltid roligt höra, mer sånt! Men du kan alltså inte minnas om du lärde dig några nya handgrepp eller metoder i köket eller så?
Den som inte frågar får inga svar.

crlhrv

Citat från: Andreas skrivet 2010-11-29 10:46
Men du kan alltså inte minnas om du lärde dig några nya handgrepp eller metoder i köket eller så?


Jo nu när jag tänker efter; det går precis lika bra att använda baksidan av en porslinstallrik som att köpa ett dyrt keramikbryne. Kanske inte direkt en nyhet men det var intressant att höra det från kockarna.

Annars låg mitt fokus mestadels på att prova alla öl och vinsorter som det bjöds på ;)

Jag återkommer med menyn.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Mickan

Jag är så glad att mina julbestyr hittills gått bra mycket bättre!

http://www.youtube.com/watch?v=pU3_pFvL8Lw
Video meliora proboque deteriora sequor

Mickan

Är nöjd och lycklig! Man hämtar sig snabbt ibland och tänk att annorlunda kan vara bättre!
Video meliora proboque deteriora sequor

annamaria

Gott att höra Mickan!

Jag är glad och lycklig över att nu ta första steget in i den undervisande världen på Universitetet. Spännande ska det bli! En fot i arbetslivet och en i undervisning, blir nog bra det.

Hasse

Citat från: Kari skrivet 2011-01-16 20:12
Regnar :(


Regnar!   :)   :)

Just det. Jag gillar inte snö och tycker det är skönt att den smälter bort. Visserligen är det glashalt på sina ställen med vatten på is, men det får man ta i väntan på den härliga barmarken.

Mickan

Tänk att man kan ha så underbara vänner omkring sig!
Video meliora proboque deteriora sequor

Mickan

Lördag! Kört veckans femte träningspass och det blev ett grymt benpass. Kunde knappt stiga ned i bubbelpoolen på gymmet efteråt... Tagit en rejäl protiendrink och klockan ett väntar lunch med en vän och det blir på Matvarufabriken här i Jönköping. Stamstället nummer ett. Råvaror av högsta klass och fantastisk personal!

www.matvarufabriken.se
Video meliora proboque deteriora sequor

webguide

För att jag skall på en riktigt exklussiv dessertkurs på söndag!

Andreas

Det låter spännande! Var hålls den och vem håller i?
Den som inte frågar får inga svar.

roffekock

Kan man vara annat. 8) 8) 8) Sudden en Fackopuli har haft fest på skinn han är stormförtjust .............. inte alla har samma uppfattning. :D

Rolf
Matforum är bäst

Hasse

Jaha, Sudden gillar att tugga på soffor!

Kanske är det dags för husse att lära ut lite mer hyfsad matkultur?  :)

roffekock

Som tur är så är det inte min DOG om det varit det ............... :o

Rolf
Matforum är bäst

annamaria

Jag har varit i ULLARED! Mycket roligt och massor av härlig shopping.  ;D

Sari

Är såååååå glad, har idag varit på rul (rutinultraljud)!!! Allt såg bra ut. Är nu i vecka 19 och bebisen är beräknad till 5/9.   :)

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal