2024-04-28 20:16

Solens mat

Startat av Andreas, 2009-03-07 11:21

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Snart spelas den åttonde säsongen av Solens mat med Bo Hagström in, nytt för denna gång är tio avsnitt istället för sex och att det sista avsnittet planeras spelas in i Sverige. Inför säsong nio pratas det dessutom om att göra hela serien i Sverige. Precis vad vi efterlyst!

På frågan vad Bosse tycker om sina tv-kollegor blir svaret: -Jag tittar aldrig på det som jag kallar för kastrull-tv. Har aldrig sett Per Moberg "Vad blir det för mat?"

http://www.kvp.se/nyheter/1.1489994/solens-mat-blir-skanskt
Den som inte frågar får inga svar.

Shanta

2009-03-07 12:20 #1 Last Edit: 2009-03-07 15:57 by Shanta
Ja, ett svenskt solens mat vore underbart! Bara han ser till att leta upp lite guldkorn norrut också, och inte bara hälsa på hos grannarna i skåne ;)

roffekock

Jag föreslår att ni i stället skaffar Svensk Lantmats katalog och reser själva genom Sverige och samtidigt äter ni all god mat som finns på den SVENSKA landsorten småskalig producerad.

Vansinnigt roligt och spännande, du kommer att bli förvånad över hur mycket det finns att se och äta och skippa Thailand för en gång skull.

Res och lär dej om Sverige, finns inget trevligare.

/rolf
Matforum är bäst

Mickan

Tycker att sista säsongerna av solens mat har varit ganska kassa. Ska de spelas in i Sverige blir väl problemet inte att hitta god mat utan gamla skruttiga tanter och farbröder som med ett tandlöst, lätt plågat grin plockar blåbär och gör saft.
Video meliora proboque deteriora sequor

agnetasch

Citat från: Mickan skrivet 2009-03-07 15:11
gamla skruttiga tanter och farbröder som med ett tandlöst, lätt plågat grin plockar blåbär och gör saft
;D ;D ;D

Klart att Bosse inte tittar på mat på TV, då får han ju inte smaka ;D

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal