Kattråden

Startat av jobro, 2007-12-02 10:19

Föregående ämne - Nästa ämne

crlhrv

pratande katt: http://www.youtube.com/watch?v=ZvsuAei9zys (som egentligen bara vill sova vidare)
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Kvasthilda

Har ni sett den här coola katten då? http://www.youtube.com/watch?v=ewdbilSWjaM

Rädd för dammsugaren? Inte jag....  ;D
Det gör inget om det är enkelt.

agnetasch

Vilken himla tur att husse redan har druckit upp påskpilsnern så vi fick något att ligga i.

annamaria

Jag behöver hjälp och råd. Min lille kisse kilar iväg i måååånga dagar nu när det blir varmare ute. Nu har han varit borta i 5 dagar, blir ju tokorolig. Har tagit sig en långrunda tidigare i vår, 5 dagar, sen bara står han där. Det började förra sommaren. Han är kastrerad. Har ni erfarenhet av såna här rymlingar?

Mickan

Mammas katt är känd i grannskapet och mest för att hon är så sällskaplig. Inte blev hon av med den stämpeln under helgens skötseldag i radhusområdet. Mamma hade ca 150 meter enkel väg till skräphögen och katten gick fot dit och tillbaka alla 10 gångerna. När de skulle korsa vägen stannade hon och såg sig för och när mamma tömde hinken satt hon och tittade på. Kompisar!
Video meliora proboque deteriora sequor

webguide

Vi har relativt nyligen flyttat till lägenhet från hus (från Öland till Stockholm), katten verkar trivas ganska bra med detta arrangemang, hon har dock blivit mer jamig än tidigare. Vi tycker ändå att de skulle kännas bättre om hon fick vistas på en bondgård eller i alla fall där hon fritt kan traska omkring i skogen och jaga (hon är grym jägare), det finns ingen här som vet någon som skulle vara intresserad?

agnetasch

Puh, nu är det varmt. Bäst att leta reda på ett svalt ställe tycker Totte. Jag tar väggklematisens låda. Gött!

agnetasch

Skönare med en hängmatta av förlängningskablar tycker Vicki.

Andreas

Det är inte möjligen deras tassavtryck du ser på köksgolvet varje morgon? :)
Den som inte frågar får inga svar.

agnetasch

Så kan det vara! Dom kommer säkert bakom spisen, dom brukar vara under badkaret o jaga Gustav (spindeln) :D

Hankki

Lilla kattfröken är trött

Mickan

Mammas kisse Ester tog in en mus för ett tag sedan. Mamma hade bråttom till jobbet och hann inte ta ut den. När hon kom hem var de lyckliga tu kvar i sovrummet. Båda verkade trötta och mamma funderade länge på vad hon skulle göra. Hon tog till slut ut katten och satte in ett fat med Gruyère till musen. Stängde dörren och väntade ett tag. När hon kom in igen satt musen inte vid fatet utan uppe i sängen. Min kära moder är ingen fegis utan hon tog musen i handen och satte ut den. Kom på att det var synd att slösa bort osten och satte ut den också. Verkade bli ett lyckligt slut till hon en stund senare såg en skata ta musen  :(

Det där med god ost ligger i släkten...

agnetasch

Man kanske ska vara tacksam för att din sparsamma moder inte satte in osten i kylskåpet igen.... ;D

Mickan

Citat från: agnetasch skrivet 2010-08-28 17:38
Man kanske ska vara tacksam för att din sparsamma moder inte satte in osten i kylskåpet igen.... ;D

Ja, och om om man känner henne vet man att det kunde skett ;)

Mickan

Mormor har ramlat, brutit höften och hamnat på sjukhus så nu far mamma som en skottspole för att släppa ut och in hennes katt Findus ett par gånger om dagen. Extrem utekatt så det är ingen idé att jag försöker ta hem den till mig och lägenheten. Nu är det dessutom så att mormor började mata och släppa in en hittekatt för ett halvår sedan. Alltså har vi två att ta hand om. Vet inte vad som kommer hända med mormor som är 88 år och bor i hus... Om någon av er kan ta emot hittekatten kan ni väl säga till så åker jag som långt som behövs. Han är röd och jättestilig. Äter mycket  ;D

Andreas

Den som inte frågar får inga svar.

Mickan

Hankki

Citat från: Andreas skrivet 2011-04-05 13:11
Det här var väl en skojig kattsäng?

Här är en annan återvinning, nämligen en skolåda.

Hankki

R.I.P. Viper född 15 aug 2002 död 4 jun 2011

Ja, han blev döpt efter Dodge Viper, vår andra katt heter Roadrunner efter Plymouth Roadrunner.
Han var en fullständig livsnjutare som vintertid sov i sängen mellan mig och min fru och visste precis hur han skulle göra för att driva mig till vansinne och få sin vilja igenom, vanligtvis hungrig halv fem på morgonen.
Han hade diabetes men veterinären kände även en knut i magen som kunde ha varit cancer.
Han somnade av veterinärens spruta ca kl 13:15 på köksbordet i sin favoritlåda, se ovanstående bild, och när han sov djupt fick han den andra sprutan och andningen upphörde genast och veterinären lyssnade även efter hjärtljud och konstaterade att han var död.
Han begravdes i trädgården vid en ormbunke där han ofta låg.

agnetasch

Åh, så sorgligt, en så fin kisse i sin bästa ålder :'(

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Vad är rött, ris, rödbeta, mjölk eller salt?:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser