Air Maritius satsar på Gourmetmat på flygresan

Startat av Andreas, 2008-05-13 10:00

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

"Air Mauritius anställer stjärnkock och sommelier som ska ge passagerarna Michelin-belönad mat. ... Från och med i vår kommer nämligen varje flygresa att inkludera måltider framtagna av den Guide Michelinbelönade Antoine Heerah, som bland annat drivit berömda La Chamarré i Paris." http://www.newsdesk.se/view/pressrelease/nu-bjuds-det-paa-gourmetmat-paa-flygresan-214621

Toppen att man äntligen får lite godare mat på Maritiusresorna men när börjar SAS med detta?
Den som inte frågar får inga svar.

Kari

Det är ju hur "ballt" som helst! Räkorna ser fin fina ut men ser inte den rökta Marlinfisken ut som ett bröst? ;)

Men är flygmaten verkligen så dålig som alla säger? Är det inte folk som tycker det är otäckt att flyga och därmed inte vill äta? Eller blir för fulla?

Jag är väl ingen ofta-flygare men inte kan jag minns något som varit dålig eller motbjudande ombord. Inte ens på SAS.

crlhrv

Som SAS- och British Airways-barn har jag flugit en hel del, med bland annat just dessa två och aldrig stött på dålig flygplansmat. Visst kan man kanske klaga på portionsstorleken men smakmässigt har det alltid varit tiptop. På senare tid har man dock, på grund av ekonomiska skäl, mer eller mindre slutat servera riktig mat ombord. Istället har det blivit wraps eller bara en påse nötter vid europeiska flygningar och mat/mackor har man fått börja betala för själv vid inrikesresor. Transkontinentala flighter bjuder dock alltid på mat och rikligt med dryck. De bästa flygbolag, ur mat och drycksynpunkt, har för mig varit Thai Airways, Malaysian och Austrian.

Att börja servera Michelinmat ser jag mest som en plojgrej för ett litet flygbolag (endast 11 maskiner) som vill ragga fler kunder. Rätta mig om jag är fel ute, men då tycker jag snarare att deras satsning på teknik och komfort verkar roligare.

Vad jag skulle vilja veta är om den här matsatningen är inkluderat i biljettpriset samt om den gäller samtliga stolar ombord eller bara business/first class.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Vad är rött, ris, rödbeta, mjölk eller salt?:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser