Din bästa hemlagade potatissallad?

Startat av Andreas, 2008-06-05 13:37

Föregående ämne - Nästa ämne

Rookie-T

någonting jag gjorde i början av sommaren till mig och tjejen var en Potatissallad (dock lite omständig kanske)

Chili
Gräslök
salladslök
potatis (såååå klart)
Avokado
Creme Fraice
ruccola eller bladspenat om så önskas.

Blanda samman i lämpliga bitar. och njut tillsammans med, Nja firre skulle väll vara trevligt.
53 55 47 20 4d 49 4e 20 52 c3 96 56 21

Kari

2010-01-04 17:32 #21 Last Edit: 2010-01-04 18:05 by Kari
Varm eller i alla fall ljummen potatissallad är ett enkelt sätt att lyxa till vanlig potatis med enkla medel. I det här fallet har jag pimpat till det ytterligare med kantareller och trattkantareller.
http://receptomaten.blogspot.com/2010/01/varm-potatissallad-deluxe.html

danielstahl

Jag brukar göra en ljummen sallad som passar bra med olika rotfrukter potatis och morötter, http://copparules.wordpress.com/2009/11/28/ljummen-sallad-med-rotfrukter/

JesperB

Den jag gillar mest är utan majonäs och gräddfil.

Brukar använda en dijonsenaps vinaigrette som toppas med lite granna Balsamico, använd gärna mkt olivolja, men inte enbart och slå över kall eller varm potatis. Toppas kan ju göras med allt, men det jag brukar använda är:
Kapris
rödlök
halverade cocktailtomater
calamati oliver
gräslök/persilja/eller även dill.

Hoppas nån får lite ideer av detta och kom ihåg: det är bara fantasin som behövs ;)

Sara W

Jag gör två varianter varav den första är den som helt klart är vanligast.

Potatis, helst färskpotatis
Rödlök
Kapris
Fetaost
Rädisor
Dressing på rapsolja, balsamvinäger, dijonsenap, svartpeppar och salt.
Ibland strimlade sockerärter, ibland hastigt förvällda bondbönor som tillägg. Gärna en näve färsk hackad gräslök också.

Variant nummer 2 består av:

Färskpotatis
Gräddfil
En klick majonnäs
Dijonsenap
Strimlade sockerärter
Purjolök
Cocktailkapris
Dill
Gräslök

Den smakar inte så mycket av gräddfil och majonnäs utan mest lite fräscht och ser väldigt fräsch ut med allt det gröna.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Vad är rött, ris, rödbeta, mjölk eller salt?:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser