Kocklandslagets potatissallad = sellout?

Startat av Andreas, 2008-08-25 08:47

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Ajdå synd att den inte var god. Men smakade du den bara som den var eller åt du den tillsammans med exempelvis skinka, kocklandslagets rödbetssallad kanske gör sig bäst tillsammans med nåt annat?

Apropå det du skriver om Kocklandslagets egna lilla värld undrar jag hur samarbetet mellan Kocklandslaget och K-salat går till, är det:
a) Kocklandslaget recept fullt ut?
b) Kocklandslagets recept som K-salat följer punkt till pricka förutom att K-salat tillsätter de tillsatser K-salat tycker behövs?
c) Kocklandslagets recept som K-salat sen "tolkar" lite som de vill?
d) K-salats recept som Kocklandslaget egentligen inte alls har något med att göra förutom att de lånar ut sitt namn?
Den som inte frågar får inga svar.

agnetasch

Jag provade rödbetssalladen genom att lägga ett lager på ett knäckebröd o sedan skiva några köttbullar på. Klassiskt o gott. I vanliga fall.
Att det inte smakar rödbetor om salladen kanske beror på att det knappt finns några rödbetor i den; 30% "råsyltade" rödbetor o 19% inlagd gurka innehåller den.
Men kanel är det gott om, eller naturlig kanelarom. K-Salat hade en tävling där man skulle föreslå ett läckert sätt att servera den nya rödbetssalladen. Jag föreslår att man värmer den o äter den med mjölk, som risgrynsgröt. Man behöver inte strö kanel på ;D

Andreas, det hade varit mycket intressant att få veta svaret på din a-d-fråga. För Kocklandslagets egen skull hoppas jag att dom i framtiden i alla fall smakar på de saker de lånar ut sitt namn till.
Är det dom själva som gör recepten hoppas jag att de låter nån annan avsmaka ;)

Afram Haffo

Det va ett tag sen någon kommenterade i denna tråd , denna riktigt intresanta tråd vill jag att ni som har varit insatta i att fulfölja uppdraget och fråga ut personerna i frågan,
*vad tycker ni om eran potsallad
*är det bra eller dålig kritik ni har fått
*vem gjorde testet i allt-om-mat
*va det ett blindtest

Sen så skulle jag vilja ta en snarlik men dåligt recenserad potsallad och ta kocklandslagets pot sallad och skifta burkar och låta oberoende mat tidningar testa en gg till = är det landslaget som säljer eller är det produkten, ska nog testa på mina vänner ;)

agnetasch

Ta inte Euroshoppers potatissallad o jämför med, det blir inte rättvist. Den är hemskt mycket bättre än Kocklandslagets ;)

Afram Haffo

Citat från: agnetasch skrivet 2009-01-26 09:33
Ta inte Euroshoppers potatissallad o jämför med, det blir inte rättvist. Den är hemskt mycket bättre än Kocklandslagets ;)

Varför inte , det är ju då man kan se hur en "billigare" produkt kan slå "Kocklandslagets" potsallad ;)

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Vad är rött, ris, rödbeta, mjölk eller salt?:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser