Gissa matbilden! Här kan du posta bildgåtor som andra kan gissa på.

Startat av Kari, 2007-06-20 21:39

Föregående ämne - Nästa ämne

roffekock

Matforum är bäst

Andreas

Hasse: Pluspoäng för att du känner igen din egen matberedare, men jag är mer ute efter ett namn på något ätbart. :)

Kryddburken och Rolf är nära men det har ett speciellt namn. Ledtråd: (nu låter jag som Ingvar Oldsberg) tänk på en stad, anagram, ja på Tapas-språk och vad som ibland kommer efter mat.
Den som inte frågar får inga svar.

kryddburken

Citat från: Andreas skrivet 2009-02-13 07:44
Kryddburken och Rolf är nära men det har ett speciellt namn. Ledtråd: (nu låter jag som Ingvar Oldsberg) tänk på en stad, anagram, ja på Tapas-språk och vad som ibland kommer efter mat.

Så förvirrande! En enklare ledtråd tack!

Sweber

Hm, svårt. Anagramstad skulle kunna vara Paris och efter maten så kan man ibland få kaffe så jag gissar på Cafe de paris. Fast jag får inte in tapas-språk, det borde ju vara spanska. :)
Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.

kryddburken

Åhh.. Det var långsökt! Men det borde ju vara rätt! men tapas då...

Andreas

Bravo, helt rätt gissat Sweber och du gjorde ju ledtråden bättre än vad den var som kom in på kaffe, för jag menade bara ja på spanska = "si" + ibland efter maten = "rap" = sirap. :)

Det här med ordgåtor borde man faktiskt spinna vidare på... startar ny tråd: Gissa matordet

Sweber

Hoppsan, si och rap missade jag fullständigt. Ska jag lägga ut en bildgåta nu?
Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.

Andreas

Sweber

crlhrv

Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Sweber

Sweber

Kari

Tom

Andreas

Jag tycker mest det ser ut som en jojo men det är ju inte mat så jag gissar på en vinkork av plast.

Mickan

Video meliora proboque deteriora sequor

Kari

Nix, nix och nix  :-X

---

Produkten som har denna "plastgrej", går att köpa överallt i världen, vågar jag påstå.
"Grejen" kan i vissa fall vara av plåt av produkten levereras i glas.
Man kan även köpa produkten utan "grej" men då levereras det i papp eller aluminium.

Men vad är det för "grej" jag är ute efter? ;)

Tom

Jag får inte ihop det riktigt men man måste ju göra ett försök:

Ett lock till en ketchupflaska av något slag?

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Vad är rött, ris, rödbeta, mjölk eller salt?:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser