Gissa matbilden! Här kan du posta bildgåtor som andra kan gissa på.

Startat av Kari, 2007-06-20 21:39

Föregående ämne - Nästa ämne

Kari


crlhrv

Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

ena

ett glas med mineralvatten, det man ser är en luftbubbla i vattnet :)
man kan prova allt -minst en gång!!;)

Hasse

Glas är det. Det prickade ni in meddetsamma. Närmare bestämt ett vinglas, och luftbubblan sitter i glasmassan. Det är fotograferat från sidan riktat något nedåt. Den svarta "virveln" är foten. Det var bilden i ett annat inlägg[1] som fick mig att experimentera lite. Jag har flera varianter av bilden med olika färgspel.

Jag får väl säga grattis till alla som gissat! Mycket närmare än så kommer man nog inte.


http://matforum.nu/index.php?topic=1339.msg31597#msg31597

Sweber

Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.

Kari


Sweber

Citat från: Kari skrivet 2009-06-09 10:50
Superduperstor förstoring på en jämn yta från ett grillkol?


haha, mycket bra och kreativ gissning. Men tyvärr helt fel och inte ens nära.
Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.

Kari

*määh*

Är det ingen som gissar så gissa M att det är en diskborste! :)

Sweber

Diskborste är ännu felare. Eftersom ingen (utom du kari) gissar så är det väl för svårt. Jag får väl komma med en ledtråd. Hm, jag kan väl säga att grillkol är halvrätt, kol ingår i namnet på det som är avbildat på bilden.
Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.

Kari


Jomael

Jag tror det har att göra med vattenbubblor av något slag... hmm.. kanske vatten strax innan kokpunkten?

...eller kanske bubblorna i kolsyrat vatten... hmm...

Sweber

Bravo Jomael, det är bubblorna i kolsyrat vatten. ca en matsked uthällt på vår rostfria diskbänk.
Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.

Jomael

Åhå vad skoj! :)

Ska se om jag kan få till en bild snart också som ni kan få gissa på. Är dock ute på resande fot i ytterligare några dagar...

Andreas

Det var verkligen en jättebra bild Sweber! Synd att jag inte såg den tidigare och hann gissa på den, eller kanske lika bra iofs för det hade jag aldrig klarat...
Den som inte frågar får inga svar.

Sweber

Faktum är att man så att säga upptäcker en helt ny värld när man betraktar vardagen genom ett makroobjektiv.
Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.

Kari



crlhrv

Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

ena

min första tanke var en avbruten dörstoppare -en sådan som gör att köksdörren stannar i stängt läge
man kan prova allt -minst en gång!!;)

Hasse


Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal