Gissa matbilden! Här kan du posta bildgåtor som andra kan gissa på.

Startat av Kari, 2007-06-20 21:39

Föregående ämne - Nästa ämne

mums

Oj!!!
Men då måste jag lägga in en bild nu, ny regel den som gissar rätt måste lägga in en bild. Ä , bara skojar, det bestämmer ju inte jag.
Men vad är då detta?

Anne

Anne's Food - min matblogg

Andreas

Nä inte kan det vara tändstickor om man ser till trådens titel "gissa matbilden". :)

Jag tycker det ser ut lite som en brödpensel?
Den som inte frågar får inga svar.

Sweber

Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.

mums

Javisst är det en lökhållare ( jubel,vislingar,aplåder) närmare bestämt  Hacke från Hälsingborg. Den är lite trasig var köper man en ny?

Sweber

Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.

Andreas

Sweber

Hasse

kryddburken

mums

Citat från: Andreas skrivet 2007-10-08 20:23
Hur använder man en lökhållare? ???

Man sticker den rakt igenom det man vill skiva, sen skär man med en kniv mellan taggarna och får jämna fina skivor. Vill man ha lite tjockare skär man i varannan eller var tredje. Mycket bra hjälpredskap för sånna som mig som inte är så vana att hantera kniven.

mums

Jag tror det är en tårta med chokoladpraliner på , vilken sort vet jag inte förrän jag fått smaka. :-\
Nu var man kaxig.

Sweber

Ok, mums hade rätt. Nästan i all fall. Det är en hembakad, glutenfri gräddtårta med chokladpraliner av typen Center samt Kinapuffar.  ;D

mums

Ja, jag tyckte nog att den såg glutenfri ut, men var inte riktigt säker. ;D
Nu skall jag se om jag fortsatt skall ha aktning för forumets deltagare. 10 av våra vanliga kryddor, men vilka är de? I rätt ordning annars klarar jag inte av att rätta.
(jag skulle inte själv klarat det)

Andreas

mums

urg, det var ju inte meningen att ta död på tråden.
Jag ändrar frågan. Vad använder man de här till? ;D

Kari

Jo, bilderna var svåra..

1. Pizza bla
2. Tomaträtter bla
3. Ärtsoppa bla
4. Fisk och mycket mer
5. Stuvade makaroner bla
6. Lamm bla
7. Brödkrydda
8. Indiskt och mexarmat
9. Indiskt och kyckling
10. Chili con carne och allt möjligt

Eller 1 -> 10 används när man lagar mat?  ;D

Kari

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Vad är rött, ris, rödbeta, mjölk eller salt?:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser