Konserverade tomater - värda att välja med omsorg och betala extra för?

Startat av Andreas, 2009-11-05 10:02

Föregående ämne - Nästa ämne

Lena Marie

Citat från: Kari skrivet 2010-10-30 12:46
Allt går ju inte odla på våra breddgrader, ska vi då inte äta det?

Jo, det gör vi alla men att just Saltå som man förknippar med "närodlat rent mjöl"?

Edit: Är nog löjligt gnällig nu. Har tråkigt (ensam hemma hela helgen) och måste gnälla på något!  ;)
Alma Mater - mat är gott

alsa

Grilla och ute spabada är livskvalite:-)

Kari

annamaria

Har nu sett ett annat tomatmärke: Delizie. Lite dyrare tomater. Jag frågade på Maxi om dem Muttis tomater - vilket dem brukar ha. Fick då till svar att dem nu hade Delizie tomater i stället. Jag köpte aldrig några.

Är det någon som använder dessa? Är dem i klass med Mutti? Till min förtjusning upptäckte jag att min lokala COOP hade både Muttis krossade och passerade tomater på flaska.

Jag kollade ICAS tomater - blivit betydligt dyrare, inte så stor skillnad mot Mutti längre som det var tidigare.

kayaker

Varför inte testa och se vilka du/ni tycker är bäst?
http://barariktigmat.se/2012/october/tomatkonserver-ett-test.html

Jag vet några till som jämfört och samtliga, förvisso inte så många, har föredragit Delizie framför Mutti. Jag ska nog göra ett eget test också. Dumt att köpa Mutti om jag tycker nå't annat är bättre...
/F

Andreas

Fast i bloggtestet du länkar till står att mutti är rent äckligt, det låter konstigt! När de skriver så är något fel. Och sen står ju att det kanske är ett måndagsexepmlar eller att det skulle vara skillnad på mutti på tetra som de testade och mutti på burk.

Minns knappt att jag hört talas om Delizie tomater tidigare faktiskt, men nu ser jag plötsligt helsidesannonser.
Den som inte frågar får inga svar.

kayaker

Citat från: Andreas skrivet 2012-11-03 11:46
Fast i bloggtestet du länkar till står att mutti är rent äckligt, det låter konstigt! När de skriver så är något fel. Och sen står ju att det kanske är ett måndagsexepmlar eller att det skulle vara skillnad på mutti på tetra som de testade och mutti på burk.

MIn huvudpoäng var att det nog är bäst att testa själv. Jag har inte provat Delizie och har dessutom ett visst lager av Muttiburkar, men av vad jag läst så verkar det som om Muttis tomater är lite sötare än Delizies. Detta är något som talar för att jag kanske tycker bättre om Delizie. Dags att testa m.a.o. :)
/F

annamaria

Har nu köpt en burk med hela cocktailtomater av märket Delizie. Återkommer.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Vad är rött, ris, rödbeta, mjölk eller salt?:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser