Om den där gången Du misslyckades.. Våga berätta!

Startat av Kari, 2007-07-10 19:19

Föregående ämne - Nästa ämne

agnetasch

Ia

Haha jag kallar den så, köttfärsen som blir över efter en tacosmåltid :)
Ia´s Matblogg

agnetasch

Lucy

Jag skulle gissa att det är så enkelt som köttfärs uppfräst  med sån där färdig tacokrydda i, eller är det mer avancerat Ia?

agnetasch

Kan man inte göra chili con carne på resterna? Det är väl ungefär samma sorts kryddning.

annamaria

Ia

Exakt köttfärs och färdig kryddbakndning, inget avancerat :) Tacopaj var smart. Ngn som har ett gott recept på det!?
Ia´s Matblogg

Kari

Bakade osedvanligt fina frallor, riktigt höga, fin färg, luftigt innanmäte och hela faderullan. Så i samma ögonblick jag sätter tänderna i så tänker jag SALT! Jag hade missat saltet... *määh*

Mickan

Citat från: Kari skrivet 2009-08-12 21:59
Bakade osedvanligt fina frallor, riktigt höga, fin färg, luftigt innanmäte och hela faderullan. Så i samma ögonblick jag sätter tänderna i så tänker jag SALT! Jag hade missat saltet... *määh*

Bred på extrasaltat Bregott?
Video meliora proboque deteriora sequor

dePaul

En sak är säker. Man skall intre baka bröd utan att ställa klockan och spela nätpoker samtidigt :).

~Paul~

Mickan

Citat från: dePaul skrivet 2009-08-13 16:58
En sak är säker. Man skall intre baka bröd utan att ställa klockan och spela nätpoker samtidigt :).

~Paul~

Jag glömde en gång en deg på jäsning. Det tog ett tag att städa men det var ganska coolt att se hur stor en deg kan bli :)
Video meliora proboque deteriora sequor

dePaul

Citat från: Mickan skrivet 2009-08-13 17:42
Jag glömde en gång en deg på jäsning. Det tog ett tag att städa men det var ganska coolt att se hur stor en deg kan bli :)
Haha, jag vet. Har också gjort det  ;D

~Paul~

Andreas

Lägg dig inte till med vanan att hälla vetemjöl på fri hand ur påsen när du gör sås, en vacker dag säger det poff och du får i ett par deciliter istället för de matskedsmängder du vill ha. Inte mycket annat att göra än att börja om från början. :(  ;)
Den som inte frågar får inga svar.

Kari

Ojoj Andreas vilken klassiker - eller ska man säga sport ;)

Andreas

Mjo. Och jag verkar visst stapla klassiker på hög dessa dar. Idag gick jag iväg och kollade på tv lite medan smöret skulle bli stekvarmt i stekpannen. Behöver jag säga att smöret var väääldigt brunt när jag kom ihåg det. Men får väl vara tacksam för att det inte blev eldsvåda.  :-[

Andreas

Försök inte hälla av vattnet från böngroddsburkarna med hjälp av durkslag samtidigt som du tittar åt ett annat håll, då finns stor risk att en av burkarnas innehåll hamnar i slasken istället för i durkslaget.  >:(

Är det bara jag som klantar mig i köket nu för tiden? ???

Krista

Nädå, här borta har vi också klantat oss rätt bra.

Gjorde en mexikansk majssoppa (kryddad med tacokrydda), det skulle bl a vara 2 msk kycklingfond i. Kvar i fondflaskan skramlade en ensam slurk, äh häller i den med, tänkte jag. Det var nog 1-2 msk den där slurken och soppan blev jättesalt...

Oscar Tegni

Citat från: Filippa skrivet 2008-04-09 09:14
jag var 15 år och inte sådär vidare erfaren i köket men på språkresan i Frankrike skulle det givetvis lagas Janssons Frestelse. Tänk er en form med okokta potatisstavar, konstig ansjovis och grädde som skurit sig så förstår ni varför min franska värdfamilj aldrig hälsat på i Sverige ;-)

haha ouch, kan inte vara kul. Dom måste ha undvikit äkta svensk mat i fortsättningen ;)

alsa

Skulle grilla grön sparris, och rullade på dom på "fel" längd på grillgallret, så nästan alla hamnade på kolen....ska nog inte dricka vin innan man ska grilla:-(
Grilla och ute spabada är livskvalite:-)

Kari

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Vad är rött, ris, rödbeta, mjölk eller salt?:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser