Nån som testat Knivbrev?

Startat av webguide, 2013-05-05 11:17

Föregående ämne - Nästa ämne

webguide

Jag har precis beställt kuvert etc. från Knivbrev, nån annan här som använder dem?

vilsjin

Bekant med slipmästaren själv. Dåliga lär de inte bli.

webguide

Perfekt! :)

Slipar sällan, stålar knivarna och de håller skärpan bra. Men det är 2,5 år sedan de slipades sist, känns som om det är dags.

Helge

Jag har inte använt Knivbrev men Eggen som jag förstått utför slipningen. Inga anmärkningar - tvärtom!
/Helge

Davids

Det måste jag testa! Vad kostar det att slipa 5 knivar<?

webguide

Jag använder dem, de är riktigt bra, jag kör 6 månaders nu (2 slipningar/år), jag kan verkligen rekomendera dem! :)

lmannheimer

Jag provade också Knivbrev för första gången nyligen. Det fungerade väldigt smidigt och knivarna blev rejält vassa, vilket i och för sig är det minsta man kan begära.  :D

Priserna varierar beroende på hur många knivar du har och hur ofta du vill ha dem slipade. Det finns betydligt billigare alternativ, men att Knivbrev är dominerande på marknaden beror nog på att de är överlägsna på att marknadsföra en produkt som är enkel att använda.

Men priserna lär gå ner om andra förstår hur man lockar kunder.

webguide

Jag har kört dem länge, de som sköter slipningen slipar knivar åt restauranger = Högsta klass på slipningen. Nu när jag har köpt mig ett helt ställ fullt med Masahiro vet jag inte om jag kommer att kunna skicka allihop till dem.

Jan Strömberg

Jag fick tillbaka mina knivar idag, ruggigt vassa, nästan obehagligt att handskas med dom...men ett nöje att jobba med dom !

Sissilia

Jag har. Väldigt praktiskt och snabbt. Är nöjd med skärpan och eggen är rak och fin, skärper dem själv emellanåt och knivarna är fortfarande bättre än nya.

Rob

Det finns en lång tråd på det svenska knivforumet som jag läste innan det värsta modererades bort. I korthet kan man väl säga att deras ledning har en intressant inställning till kundservice.
Nu har jag inte behov av att använda dem, men jag råder inte mina vänner att göra det heller.

agnetasch

Citat från: Rob skrivet 2016-08-24 09:36I korthet kan man väl säga att deras ledning har en intressant inställning till kundservice
Det där uttalandet var väl lite väl kort. Vad är det för inställning ledningen har o hur yttrar den sig?

webguide

Citat från: Rob skrivet 2016-08-24 09:36
Det finns en lång tråd på det svenska knivforumet som jag läste innan det värsta modererades bort. I korthet kan man väl säga att deras ledning har en intressant inställning till kundservice.
Nu har jag inte behov av att använda dem, men jag råder inte mina vänner att göra det heller.


Det här är ju ingenting som jag har märkt av, jag är nöjd med slipningen och med deras support när jag har haft frågor. Angående om priset blir högt när man skickar rekomenderat. Jo, det blir det ju, men jag tycker det är värt det. De är definitivt inte ensamma om att ha problem med Postnord. Det finns ehandlare som nästan gått i konkurs pga. Postnords varuhantering, nu har ju alla andra fraktbolag vaknat till liv och har tjänster som passar bra för e-butiker så de kanske byter levereanspartner.

Som synes ovan har jag skummat tråden på knivforum, jag har inte läst allt och inte noggrant eftersom den är ganska lång.

Skutsatsen för mig är hur som helst att jag kommer att fortsätta använda Knivbrev efterom jag är en nöjd kund till dem.

Rob

Citat från: agnetasch skrivet 2016-08-25 08:04
Det där uttalandet var väl lite väl kort. Vad är det för inställning ledningen har o hur yttrar den sig?


Jag tycker vi kan lämna det vid att Knivbrevs lednings inlägg blev bortmodererade ur ett forum som sällan modereras.


hemmakock

knivbrev.se har en sjuk attityd gentemot sina kunder en lång historik av smutskastning och hot. Skulle avråda alla att använda sig av dess tjänster.

Hasse

Om vi ska ta ditt inlägg på allvar, måste du nog utveckla dig lite grand.

webguide

Citat från: hemmakock skrivet 2017-03-16 11:16
knivbrev.se har en sjuk attityd gentemot sina kunder en lång historik av smutskastning och hot. Skulle avråda alla att använda sig av dess tjänster.


Jasså, det är inget jag har upplevt, har använt dem i flera år och det du beskriver känner jag inte igen. Håller med ovanstående talare om att du nog bör utveckla det där "lite".

Mickan

Jag har bara använt dem ett par gånger men bra knivtrimning och snabbt gick det. Dock ej haft behov av någon kundservice eller liknande.
Video meliora proboque deteriora sequor

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Vad är rött, ris, rödbeta, mjölk eller salt?:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal