Var finns utbud av färsk chili?

Startat av crlhrv, 2011-12-28 12:37

Föregående ämne - Nästa ämne

crlhrv

Finns det någon som känner till en bra åf eller hemsida som saluför ett lite bredare utbud av färska chilisorter?  ;D
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

JanneG

vilsjin

Att sälja färsk chili via postorder är ju i princip omöjligt. Efter 24 timmars okyld transport så är den inte så färsk längre. Större matbutiker brukar ha ett ganska gott utbud som jag upplever det. Det beror förstås på var man bor.

crlhrv

Jag köpte habanero och jalapeno på Ica och det var en riktigt stor besvikelse. Jalapenon smakade i princip paprika utan någon som helst hetta och habaneron smakade som habanero ska men endast den övre delen, runt kärnhuset, hade hetta.

Det är kanske torkade varianter man ska köpa för att få riktig het chili?
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Tobias

Kolla asiatiska butiker. De kanske inte har ett bredare utbud än stormarknader (chili är ju trendigt), men åtminstone några andra sorter än de du finner på Ica. Samt oftast bättre pris och kvalitet.

Vad gäller torkad chili brukar det i alla fall finnas ett ganska brett utbud.

JanneG

Har skaffat mig ett litet förråd av torkade varianter, bl.a. Ancho, Chipotle, African Birds eye (piri-piri), Guajillo, Thai chili m.m. Och jag tycker absolut det är hög kvalitet på torkade chilisorter...  :)
Kan ju även erkänna att jag är en liten fetishist på kryddor... har över 100 olika kryddor/kryddblandningar i skåpen...  ;D

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Vad är rött, ris, rödbeta, mjölk eller salt?:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser