Varför har Falksalt så stora hål?!

Startat av Andreas, 2013-07-20 11:47

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Jag har tänkt på en sak. Köpte en förpackning Falksalt istället för den Jozo jag vanligtvis har. Men det är ju tamejsjuttsingen nästintill omöjligt att salta kontrollerat med Falksaltet, hålen är så stora att det bara väller ut salt. Varför har Falksalt så stora hål?!

Eller är det bara jag?
Den som inte frågar får inga svar.

Hasse

Är där inte stora hål i den ena pipen och små i den andra?

agnetasch

Nej, på Falksalt är det "små" hål på ena sidan o ett enda riktigt stor öppning på andra sidan. Vill man ha små hål är det bara att vänta ett tag så har saltet geggat ihop sig lite i öppningarna så dessa har krympt. Speciellt om man har saltburken stående ovanför spisen på vilken man kokar mycket vätska utan lock ;D

Andreas

Haha jaså var det så enkelt, jamen då är det ju bara att jag bygger en hylla ovanför spisen och ställer saltet där och ger mig till tåls några veckor innan Falksaltet blir användbart. :)

Citat från: Hasse skrivet 2013-07-21 16:30
Är där inte stora hål i den ena pipen och små i den andra?

Som Agneta säger så, på andra sidan finns den stora öppningen...
Den som inte frågar får inga svar.

Hasse

Jaha, alltid lär man sig något nytt. "Stora hål för salta gossar" -- en slogan som kanske vore något för Falksalt?

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Vad är rött, ris, rödbeta, mjölk eller salt?:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser