SV: Vad blir/blev det till middag idag 2009?

Startat av kryddburken, 2009-01-01 13:41

Föregående ämne - Nästa ämne

Kari

Hemmalagad pizza ifrån onsdags, bitarna som blev över! Önskar det varit liiite mer...  ;)

Anne

Västerbottensostpanerad torskfilé med kokt potatis och citronsås.
Anne's Food - min matblogg

Kvasthilda

Till lunch åt min sambo och jag (Scans) hamburgare på nybakat bröd med cole slaw gjord på bland annat rödkål. Snyggaste cole slaw jag har sett!

Till middag blev det pizza från pizzerian för en gång skull.
Det gör inget om det är enkelt.

PerG

Det låter pyssligt och gott, men varför halvfabrikatshamburgare när ni gjort allt annat själva? ;)

Citat från: Kvasthilda skrivet 2009-01-09 23:09
Till lunch åt min sambo och jag (Scans) hamburgare på nybakat bröd med cole slaw gjord på bland annat rödkål. Snyggaste cole slaw jag har sett!

Rymdsmula

Igår åt vi vitlök och persiljefyllda kycklinglår. Super gott när smöret smälter in i köttet.
http://nysansmat.blogspot.com/2009/01/vitlk-och-persilja-fyllda-kycklinglr.html

annamaria

I dag blir det fettbomb! Rosa-Stekt oxfilé i skivor, friterade strips, bea och vitlökssås. Det finns sallad för den som vill..........barnen får stekt kebab i stället för oxe.

Mickan

Grillad entrecote med bräserad fänkål.
Video meliora proboque deteriora sequor

Kari

Revbensspjäll, potatis, grillad tomat & lök plus helrostad vitlök.  ;D

lillamatbloggen

2009-01-10 22:02 #28 Last Edit: 2009-01-10 23:46 by lillamatbloggen
Vi har ätit friterad aubergine med ruccola och tomat sallad och bröd. :)

http://lillamatbloggen.blogspot.com/2009/01/friterade-aubergine-melanzane-fritte.html

lillaMATbloggen

roffekock

Grillade carréskivor med hemlagad pommes, fetaostsallad.

/rolf
Matforum är bäst

Anne

Entrecote och quinoasallad med gröna oliver, citron och spiskummin. Mycket gott. :)
Anne's Food - min matblogg

Hasse

En kycklinggryta med vitlök, gul lök, purjolök, röd paprika, citron, chili, svartpeppar och ingefära. Åts med kokt ris.

Kvasthilda


Citat från: PerG skrivet 2009-01-10 17:01
Det låter pyssligt och gott, men varför halvfabrikatshamburgare när ni gjort allt annat själva? ;)



PerG: Det var en "man tager vad man haver"-lunch. Matbröd hade jag bakat på förmiddagen, vi hade två hamburgare kvar i frysen och rödkål kvar sen jul. :) (OCH älgfärsen är slut, snyft)
Det gör inget om det är enkelt.

Spago

Idag käkade jag ugnsstekt kyckling med pasta och en örstås. Allt finns på bloggen, www.gastrophilia.wordpress.com!

bryggens

Igår: Fusk- Black & White med klyftpotatis.
Fusk = oxfile´och fläskfile´,sparris, beasås på påse och ingen tryffel, bara vin, lök , buljong och soja.
Det smakade bra!

annamaria

Skridskomiddag! Färsksoppa (eller köttsoppa om man vill) inget smakar väl bättre efter en tur på isen.

Recept finns här: http://annamariasmatblogg.blogspot.com/2009/01/frsksoppa-eller-kttsoppa.html

Mickan

Gravad lax med romsås till förrätt och ugnslax med blomkålsmos och kokt broccoli tlll huvudrätt. Mycket lax? Ja, en hel del gravad kvar sen jul! Omega så det sprutar om det!
Video meliora proboque deteriora sequor

Kvasthilda

Älg-kalops med kokt potatis och lingon. Och hårdbröd och smör.
Det gör inget om det är enkelt.

ivanl

Blev igår bjuden på en lysande anrättning av "probably the best stew in the world" dvs Boeuf Bourguignon (stort tack Anders om du läser detta).
Äldsta dottern är uppfödd på passerad B.B. från 9 månaders ålder.

agnetasch

Igår blev det revbensspjäll av vildsvin tillagade på Göran Lagers norska revbenssätt; svålsidan ner en timme, bensidan ner en timme  med ½ l buljong i ugnsformen, 175°. Blir braaa + en underbar sås till de mjöliga potatisarna o de franska ärtorna.

Annonser

Powered by EzPortal