Vad blir/blev det till middag idag 2011?

Startat av Stefan, 2011-01-02 17:47

Föregående ämne - Nästa ämne

Adam

http://winendine.se/?p=4601
Förrätten bestod ut av en krämig broccolisoppa

roffekock

Du é en liten pysslare Adam, ser småförföriskt ut, fräscht, trevligt klassiskt upplägg (stilrent) som får det att vattt....... Har du skrapat köttet el har du haft kvarnen framme,får jag gissa så tror jag det sistnämda. Men det sägs i gamet att man får fuska bara det inte syns........ ;)
En enda grej som jag får tycka till om är att jag tycker din bladpersilja blir för dominat skulle passat bättre med finhackad sådan med ev lite örtolja på toppen. 8)

Hela köret skulle höjas om du lät oss andra ta del av dina trevliga noter i fågelsången.........

ha en bra dá

//rolf
Matforum är bäst

Adam

Citat från: roffekock skrivet 2011-03-01 15:32
Du é en liten pysslare Adam, ser småförföriskt ut,


Får först och främst tacka för komplimangerna. Uppskattas. :)

Jag malde faktiskt inte själv. Bad killen i charcuteridisken att ta fint innanlår och mala det två gånger. Sen var jag nöjd :)

Håller med om att persiljan blev enorm stor och den är ärligt talat lite slarvigt pålagd.

Adam

http://winendine.se/?p=4576
Wallenbergare med klassiska tillbehör - potatismos, ärtor och rårörda lingon. Mal kalvinnanlår minst två gånger, blanda med ägg, vispgrädde samt salt och peppar. Vänd i ströbröd och stek i smör. klart!

roffekock

En klassiker Adam som ska vara lätt stekt. Ser fint ut,rakt,inga krusiduller. Vad är det för sky du har?
Jag vill för övrigt passa på att berätta för hela forumet att om ni inte varit på besök i Adams Blogg så marsch dit,trevligt inspirerande,raka BANANER så att säga. Jag skulle gärna vilja se lite mer av det.
Finns alldeles för mycket blaha blaha snart ska alla ha sin Blogg, oavsett om det finns kunskap för det eller ej.
Blogga gärna men gör det med stil. Det är min åsikt. Så gör ett besök på en genuin Blogg.

GRATTIS Adam du har full support. ;)
Matforum är bäst

Adam

Citat från: roffekock skrivet 2011-03-03 00:23
En klassiker Adam som ska vara lätt stekt. Ser fint ut,rakt,inga krusiduller. Vad är det för sky du har?

GRATTIS Adam du har full support. ;)


Får verkligen tacka igen Roffe, fantastisk feedback, uppskattas :)

När det gäller skyn, så är det skirat smör (Glömde ta med detta)
Smält smöret, låt de vita kristallerna/slagget sjunka till botten och häll av.

Winendine.se tackar så mycket

smakakarin


Gregorian

Ikväll blir det parmesaniserad fläskfilé med ris till middag. Gott gott :D
// Björn

annamaria

Skinkstek med katrinplommon, gräddsås, kokt potatis och kokt broccoli. Nu sjuder det en hemgjord blåbärssoppa i Vasaloppets tecken!


Kvasthilda

Ikväll blir det bacon- och ostbiffar, pasta och sommargrönsaker.
Det gör inget om det är enkelt.

Mickan

Ett stort lass rotmos och fläsklägg kl 12
En megaportion fiskgratäng kl 15
Ett berg proteinpannkakor kl 18
Video meliora proboque deteriora sequor

annamaria

Har lagat Minestronesoppa för första gången. Mycket gott!

roffekock

2011-03-10 22:59 #113 Last Edit: 2011-03-10 23:02 by roffekock
I dag  rök det ur min "lilla" röklåda (lite större än ABU-röken). Årets första Färska makrill serverades med mangoldblad och kokt pot. Gott som synden. ;)

Så här blev fisken.

Matforum är bäst

Adam

Citat från: roffekock skrivet 2011-03-10 22:59
I dag  rök det ur min "lilla" röklåda (lite större än ABU-röken). Årets första Färska makrill serverades med mangoldblad och kokt pot. Gott som synden. ;)

Så här blev fisken.



Tjena Roffe,

Ser riktigt fint ut. Fiskrökning är tyvärr ingen skill jag utvecklat ännu.

Trevlig Helg

Adam

Veckans indiska försök i form av kycklingfilé vänd i madras med citron, curry sås, kardemummakokt ris och lite grönsaker. Gott  och enkelt.
http://winendine.se/?p=4800


annamaria

Efter en lång rolig dag i Ullared (på Ge-Kås) så bjöd maken på Kycklinggryta med svamp och västerbottengratinerat potatismos. Vilken dag!

Jacob Gustav

Citat från: Adam skrivet 2011-03-11 08:16
Veckans indiska försök i form av kycklingfilé vänd i madras med citron, curry sås, kardemummakokt ris och lite grönsaker. Gott  och enkelt.


Ser riktigt gott ut Adam.

Stefan

Dagens middag blev en Hukilau burger. En burgare toppad med majonnäs, ost, stekt ägg, teriyakikött, stekt lök, tomat och sallad.
http://www.hamburgare.org/hukilau-burger-aloha/


roffekock

Stefan HUR STORT MÅSTE INTE MUNNEN VARA FÖR ATT KUNNA GAPA ÖVER DENNA SKAPELSE8) 8) 8)

Men den ser smmmmmmmmmmmaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrriiiiiiig ut.

Rolf
Matforum är bäst

Annonser

Powered by EzPortal